BasBQ
Beef en Steak

Weber Master Touch niet boven 190 graden

w00ter

Tondelzoeker
Berichten
6
Dag,

vandaag ben heb ik m'n seizoen maar weer geopend.
Ik wilde wat chicken wings op m'n Weber Master Touch gooien en op zich was het allemaal wel aardig goed gegaan. Maar de temperatuur liep niet hoog op... hij kwam niet eens tot de 190 graden :S
Mijn vraag is nu of dit komt doordat het een ketel is en de buitentemperatuur niet boven de 8 graden uitkomt?
Alle roosters stonden vol open, dus hij stond op standje give-me-hell zeg maar. Ook aantal kolen erop zou gewoon normaal moeten zijn.
 
Dat is heel raar.
Zou niet aan de buitentemp mogen liggen, hooguit duurt het wat langer.

Had je nieuwe kolen/briketten gebruikt?
Of spul wat vorig jaar erin is blijven zitten.
 
Dat is heel raar.
Zou niet aan de buitentemp mogen liggen, hooguit duurt het wat langer.

Had je nieuwe kolen/briketten gebruikt?
Of spul wat vorig jaar erin is blijven zitten.
Dat laatste vroeg ik me ook af, buitentemp ligt het niet aan. zoals velen hier hebben we de heel de winter door aangehad.
 
@Zzzjon +1.

Naar alle waarschijnlijkheid ligt het aan het houtskool / briketten.
Waar lagen de kolen tov de thermometer?
EN ja, buit deze buitentemperatuur gebruik je meer kolen om de boel warm te krijgen en te houden. kwestie van meer fatsoenlijk houtskool op temperatuur brengen.
De W57 staat al de gehele winter geregeld aan, mar geen problemen in deze.
 
Laatst bewerkt:
Met de koude buiten temperaturen heb je zeker meer brandstof nodig dan wanneer het bijvoorbeeld 20 graden is. Maar bij genoeg brandstof van goede kwaliteit zou je geen problemen moeten hebben.
Zijn de luchtsleuven onder niet geblokkeerd?
 
Bedankt voor jullie reacties!
Ik had in eerste instantie de houtskolen (ECHT) die er nog in lagen opnieuw gebruikt, maar wel aangevuld met nieuwe (ECHT). Daarna tijdens de sessie geprobeerd nog wat extra bij te doen, maar merkte (achteraf) dat die niet echt aan zijn gegaan.

Mijn omgevingsthermometer lag aan de achterkant van het rooster, dus onder de luchtafvoer, zodat hij tegenover de dome-meter van Weber zelf gepositioneerd zit.

En nee, de sleuven zaten niet geblokkeerd, checked and cleaned it vooraf.
 
Ik heb dezelfde mtp, en geen problemen gehad met de temperatuur. De grote truc is genoeg brandstof en lang genoeg in de starter laten zitten met deze kou. Ik wacht echt tot de vlammen eruit slaan. Goede reden om dit weekend alles aan te steken. Succes!
 
ik heb de Weber (47cm) van de week ook aan gehad ( niets echt bijzonders dus geen foto :rolleyes: ) daar heb ik wat spiesen en karbonades op gebakken maar zonder problemen de volle temperatuur gehaald, ik bewaar mijn briketten wel op zolder, daar staan ze lekker droog.
 
Nouja, er zit niets anders op dan gewoon weer een sessie te houden, soon :D

Bedankt voor jullie reacties en geruststelling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan