BasBQ
Beef en Steak

Weber marketing stunt?

onderkant open:dat is een giller  :D slaan ze de plank mooie mis. =))
is t voordeel met een beetje kou en wind  foetsie
 
Kijk maar rond de 3:00 in dit filmpje:

https://youtu.be/JjbUilmcU4U
 
zag t ja ,lijkt verstelbaar en wel af te sluiten.
dan is t waarschijnlijk net geen gemiste kans.
maar heb mn twijfels ..

 
Kolen rooster ligt boven het enkel wandige plaatstaal. Dus de afkoeling is misschien te verwaarlozen?
En isolatie van lucht is misschien een economische afweging. En spaart gewicht.
De vraag is ook wat nu daadwerkelijk het verschil in verbruik is met lucht isolatie en bijvoorbeeld minerale isolatie. Verschil in verbruik is misschien te verwaarlozen?
 
Is de prijs al bekend?
 
Ridevi71 zei:
Kolen rooster ligt boven het enkel wandige plaatstaal. Dus de afkoeling is misschien te verwaarlozen?
En isolatie van lucht is misschien een economische afweging. En spaart gewicht.
De vraag is ook wat nu daadwerkelijk het verschil in verbruik is met lucht isolatie en bijvoorbeeld minerale isolatie. Verschil in verbruik is misschien te verwaarlozen?

Ik ben geen deskundige, maar lucht is een prima isolator....als ie stilstaat.
Maar die lucht kan met zo'n opening aan de onderkant nooit stil staan, anders hadden ze dubbel glas ook wel open gemaakt aan de onderkant en zich de moeite bespaard om er argon (of zo) in te stoppen.
 
mrwolf zei:
Eddeped zei:
Is de prijs al bekend?
Niet voor Nederland, maar uitgaande van USD=EUR kost de standaardversie 1700 euro, en met het tafeltje 2300.

Van.mijn.leven.niet.
Pffffff, kan je ook een mooi eitje voor kopen
 
Eddeped zei:
mrwolf zei:
Eddeped zei:
Is de prijs al bekend?
Niet voor Nederland, maar uitgaande van USD=EUR kost de standaardversie 1700 euro, en met het tafeltje 2300.

Van.mijn.leven.niet.
Pffffff, kan je ook een mooi eitje voor kopen

Eigenlijk niet, want voor een 60cm rooster zoals deze weber heeft kom je al uit op een BGE XL, en die kosten met onderstel ?2195,-, dus ?400,- meer dan deze weber.
Maar verder zou ik ook liever een ei kopen denk ik
 
Sander72 zei:
Hier is hij dan, knuffel het, kus het en slaap gewoon de hele nacht met hem.

Geniaal toch?  :D

Klinkt als een Google translate :)
 
mrwolf zei:
Eddeped zei:
Is de prijs al bekend?
Niet voor Nederland, maar uitgaande van USD=EUR kost de standaardversie 1700 euro, en met het tafeltje 2300.

Van.mijn.leven.niet.

pfff no way... inderdaad.
Voor dat geld wil ik een groot groen ei. 
Die paar innovaties maken hem echt geen 1000 euro meer waard dan een ongeisoleerde Weberketel imho.
 
SanJan zei:
Die paar innovaties maken hem echt geen 1000 euro meer waard dan een ongeisoleerde Weberketel imho.

Inderdaad. Voor dat geld koop je een 67cm weber waar je een 57cm in zet een dan hou je nog geld over!
 
dennis zei:
SanJan zei:
Die paar innovaties maken hem echt geen 1000 euro meer waard dan een ongeisoleerde Weberketel imho.

Inderdaad. Voor dat geld koop je een 67cm weber waar je een 57cm in zet een dan hou je nog geld over!

De grill is groter dan een 57cm heb ik begrepen.
 
In de review van Amazingribs.com staat dat er 2,75 bakjes met briketten nodig waren om de temperatuur 10 uur lang op 120 graden te houden (zijn dus ruim 100 briketten). Lijkt me niet heel erg zuinig.
 
Ik heb niet zo veel verstand van briketten,maar daar zit een enorm verschil in. Ik weet daarom dan ook niet of dit ding dan onzuinig is of dat het meevalt.
 
dennis zei:
SanJan zei:
Die paar innovaties maken hem echt geen 1000 euro meer waard dan een ongeisoleerde Weberketel imho.

Inderdaad. Voor dat geld koop je een 67cm weber waar je een 57cm in zet een dan hou je nog geld over!

:D B-)
 
Desondanks, vind ik hem er wel gaaf uit zien. Al is het alleen maar om het gave handvat en de dop aan de bovenkant :D
 
SilverFox zei:
Desondanks, vind ik hem er wel gaaf uit zien. Al is het alleen maar om het gave handvat en de dop aan de bovenkant :D

En omdat ie toch stiekem een beetje gasser is he :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan