BasBQ
Beef en Steak

Weber long lasting briketten opnieuw aansteken

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hoi,

Sinds een maand of zo heb ik een Weber OTP 57 en I LOVE IT!
Allerhande producten gemaakt en extreem tevreden.... behalve:

Het opnieuw aanmaken van de briketten. Dit lukt me maar niet. Of iig niet op de manier die ik verwacht.
Voorbeeld: Hamburgertje gemaakt. Halve briketten starter vol met nieuwe briketten en lekker grillen. Schuiven dicht en de kooltjes gaan mooi uit.
Dan heb ik dus heel veel brandstof over.

Hoe krijg ik die dingen weer aan? Heb er weer een halve brikettenstarter opgegooid en dan zullen ze vast wel weer aan gaan maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.  X(
Ik heb ze ook ontdaan van het 'stof/gruis' en weer voorzichtig in de brikettenstarter gedaan (met het handje). Amper aan te krijgen zonder toevoeging van extra kooltjes.

Heeft er iemand tips, links, boeken hierover met veel plaatjes of beter nog filmpjes of zo?
Verwacht ik wellicht te veel?
Ik wil dit jaar serieus gaan Q-en maar ik geef liever geen kapitaal aan kooltjes uit  :D

Alvast bedankt!!
 
Welke briketten gebruik je? Ik deed altijd hetzelfde truukje met ecobrasa's en dat ging prima. Soms gooide ik een paar nieuwe briketten onderin. Ik doe altijd bij een kleine starter 3 aanmaak blokjes onderin en bij een grote 4, waarom geen idee dat is zo ontstaan :D
 
ik gebruik zelf ecobrasa briketten, ik vind de weber briketten stinken en ook veel minder prettig branden.
Met het her aansteken van de ecobrasa heb ik geen problemen
 
Wat is er nu een betaalbare kokos?

Heb nu zelf ook Eco's, superbriket! Maar wel erg aan de prijs hoor....
 
denk dat het qua prijs niet zoveel zo heel erg veel uitmaakt, flamy's, Dammers, ecobrasa ligt allemaal rond dezelfde prijs.
ecobrasa kun je dan via hier wel met korting krijgen.

Aan de andere kant als je eens uitrekent hoeveel goedkope briketten je verstookt tov de betere briketten ben je denk ik met de "dure" briket niet eens duurder uit
 
En Terlanco's dan, die zijn met 12,50 toch een stuk goedkoper en komen goed uit de test?
 
terlanco's ben ik vergeten te vermelden, weet dat er veel zijn die ze gebruiken, heb er zelf geen ervaring mee
 
Het opnieuw aansteken van sligro kokos a-kwaliteit is geen probleem. En gemiddelde prijs van ?13 voor 10kg is niet zo hoog als ecobrasa
 
dennisb zei:
Het opnieuw aansteken van sligro kokos a-kwaliteit is geen probleem. En gemiddelde prijs van ?13 voor 10kg is niet zo hoog als ecobrasa

dan weet ik niet waar jij je ecobrasa vandaan haalt
 
Leo zei:
dennisb zei:
Het opnieuw aansteken van sligro kokos a-kwaliteit is geen probleem. En gemiddelde prijs van ?13 voor 10kg is niet zo hoog als ecobrasa

dan weet ik niet waar jij je ecobrasa vandaan haalt
Die prijs zal wel van de Sligro briket zijn.
 
Als/dan, sorry mijn fout
 
Het gaat een beetje off-topic maar heeft er toch wel mee te maken.

Weber Long Lasting Briketten kosten 9,95 per 7 kilo.
Ecobrasa heb ik gezien voor 19,95 voor 10 kilo. Dat is dus 1,42 per kilo vs 1,99 per kilo (0,50 cent per kilo).

Als je die eco's wel fatsoenlijk opnieuw kunt aansteken heb je de kosten er denk ik wel uit.

Ik zal het eens allemaal rustig doorlezen. Thnx.
PS: hoe kun je die ecobrasa met karting kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan