BasBQ
Beef en Steak

Weber komt met nieuwe dutch oven?

 
 
 
 

SandyMan

Gerijpt
Berichten
2.925
Ik zat wat te struinen op de weber site en vond dit:

Lijkt erop dat ze hun dutch oven vernieuwd hebben, nu een deksel waar die je ook als bakplaat kan gebruiken.
Zou m om die reden wel preferen boven die ik heb..

Verder lijkt hij hoger maar minder breed.
Volgens de specs wel iets meer capaciteit; huidige heeft 6,5 liter tegen deze nieuwe 6,8 liter

1605104196003.png
1605104128494.png


Ik vind m mooi.
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk omdat ze gestopt waren met de oude variant, deze was al lange tijd niet meer leverbaar. Ik moet hem eerst eens zien in real live voor ik deze zal aanschaffen. Qua prijs ligt de pan vrij hoog in de markt. Als dit vanwege de kwaliteit is en vanwege hij is geëmailleerd, dan nog is het een hoop geld.
Ik ben hem nog veel tegengekomen. Via ING Rentepunten heb ik de mijne aangeschaft..
Al kan dit ook een teken van uitgaand model zijn.
 
Dat deze multifunctioneel is, kan wel handig zijn.
 
Ziet er erg gelikt uit moet ik zeggen! Prijs is wel stevig...
Het geëmailleerd zijn is voor mij, wellicht onterecht, wel positief! Ik zie mij niet zo snel gietijzer iedere keer seazonen.
 
ik vind hem ook mooi.
precies op tijd op de markt.
van het weekend mijn schoen onder de kerstboom zetten. dan moet het wel goed komen 🤞
 
Pfff ik heb destijds een DO van Outdoorchef gekocht.... Daar heb je toch een kleinere schoen voor nodig
 
Kunnen de geëmailleerde do’s ook op de bbq ?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het lijkt mij zeer waarschijnlijk van wel, daar deze Weber DO geëmailleerd is, en daadwerkelijk bedoeld is voor het Weber GBS systeem op de BBQ.
 
Ik heb geen Weber maar een ProQ smoker. Maar dat zou geen verschil mogen maken. Ziet er mooi uit de pannen zeker de deksel lijkt me handig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Deze is wel handig hoor. Je hebt gelijk een bakplaat en een Dutch Oven. Hier in Amersfoort hebben ze nog niet binnen. Adviesprijs is 139,99 en hij heeft inderdaad een porselein-geëmailleerde finish.
 
Misschien ben ik te negatief...

Maar ik heb een DO van The Windmill.. voor 79 euro. Met een poffertjespan, met sauspan, met mini skillet, met handschoen en deksellifter ..

Van die DO kan m'n deksel ook ondersteboven als grillllaat gebruikt worden ...

Pas ook op de.bbq, misschien wat passen pielen door de pootjes...

En het seasonen hoeft maar 1 keer goed te gebeuren, daarna veel gebruiken en netjes onderhouden (goed schoonhouden en olien na gebruik)..


Dus sorry, maar ik kan het enthousiasme niet helemaal volgen :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk
 
Misschien ben ik te negatief...

Maar ik heb een DO van The Windmill.. voor 79 euro. Met een poffertjespan, met sauspan, met mini skillet, met handschoen en deksellifter ..

Van die DO kan m'n deksel ook ondersteboven als grillllaat gebruikt worden ...

Pas ook op de.bbq, misschien wat passen pielen door de pootjes...

En het seasonen hoeft maar 1 keer goed te gebeuren, daarna veel gebruiken en netjes onderhouden (goed schoonhouden en olien na gebruik)..


Dus sorry, maar ik kan het enthousiasme niet helemaal volgen :)

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk
Yep, begrijp je. Mijn DO (campchef, geen outdoorchef) was ook een stuk minder. Zelfs Petromax vind je voor veel minder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan