BasBQ
Beef en Steak

Weber heatdeflector

firestarter_K

Tondelzoeker
Berichten
21
Beste forumgenoten,

Ik lees veel dat heatdeflectors zorgen voor een betere constante temperatuur in je barbecue. Het teveel wisselen van temperatuur is iets waar ik zelf soms ook tegenaan loop en wat ik weleens uit zou willen proberen. Aangezien ik niet in het bezit ben van een Weber heatdeflector wil ik dit doen met een rvs dienblad met daarop een pizzasteen. Het enige wat ik me nog afvraag is wat de diameter is van de heatdeflector van Weber. Ik hoop dat iemand mij aan dit antwoord kan helpen.
 
Volgens mij moet die nog uitgevonden worden

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
 
De deflector van de 57 cm Weber is 46,5 cm breed en ligt op de kolenring van 7cm hoog.
Doordat ie van dun rvs is wordt ie veel te heet en moet je er idd iets op leggen, een pizzasteen of een lekbak met water met wat dunne propjes alufolie er tussen.

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
De deflector van de 57 cm Weber is 46,5 cm breed en ligt op de kolenring van 7cm hoog.
Doordat ie van dun rvs is wordt ie veel te heet en moet je er idd iets op leggen, een pizzasteen of een lekbak met water met wat dunne propjes alufolie er tussen.

Sent from my GM1913 using Tapatalk

Hartstikke bedankt voor deze heldere uitleg!
 
De deflector zorgt er ook voor dat je gerecht niet direct boven de briketten staat
Veel deksel erop / eraf halen geeft ook schommelingen in je temp
 
Het is inderdaad geen vervanging voor een goede thermometer, rust, en vertrouwen hebben in het proces. Openmaken doe je alleen als je een handeling moet verrichten, niet om de hitte er uit te laten :)

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
In het topic van de kip van gisteren laat ik zien hoe ik het opgelost heb er zullen best wel betere manieren zijn maar dit werkt voor wat ik er mee doe prima.
Pizzasteen van Weber 47 cm. diameter op 3 siersteentjes
 
Die had ik gezien ja, gelijk mentale notitie van gemaakt. Zag er uit als een prima oplossing.

Sent from my GM1913 using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan