hoi hoi..
nou dat is jammer om te horen, maar het goede nieuws is, dat het waarschijlijk gewoon even wennen voor je is.
ik weet niet hoe ervaren je bent?? en wat
ik heb super hot en fast steaks op de wga gemaakt, maar ook 321 ribben, porksteaks en pp 6 uur low en slow. dit gaat allemaal prima. als ik al mijn 10 bbq's weg zou moeten doen en 1 houden dan werd het de WGA.
het vingers branden aan de schuiven is indd een dingetje. je kan ze met een bbq tang of handschoen bedienen, of even op marktplaats bij wga onderdelen. daar verkopen ze bakkelieten knoppen zodat je niet meer brand.
je begint de wga met een kleine starter half vol houtskool. vooral niet te veel als dit goed ondbrand is stort je het uit over de korte kant ( links, ) en dan een gedeelte houtskool wat nog niet aan gestoken is. de lange schuif onder zet je dan op de linker kant half open voor en achter. de rechter kant hou je dicht.
de topvent links boven hou je dicht, en de rechter boven zet je op de helft. kijk vervolgens even wat hij doet en na 20 a 30 min kun je bij regelen, door de onderste shuiven helemaal los te zetten ( of dicht afhankelijk wat je wil natuurlijk.) wil je nog wat fijn afstellen dan zou je dit dus met de top vent kunnen doen.
mocht dit ook niet willen dan kan je altijd nog meer of minder brtandstof toevoegen.
let er wel goed op dat je de deksel er goed op hebt zitten zodat die geen lucht lekt en hierdoor heter word
ik hoop dat het zo wat duidelijker voor je is.. blijf vooral lekker proberen, en blijf het vooral ook delen.
succes gewenst