BasBQ
Beef en Steak

Weber Go Anywhere 2.1

Kamado_Paul

Sprokkelaar
Berichten
42
Voor de vakanties, tripjes en als Hot&Fast @home wanneer de Kamado Joe Low&Slow is ingericht.

De WGA aangeschaft met korting bij een bouwmarkt. Jammer dat deze geen handvatten hebben aan de zijkant van de grill. De ventilatie roosters aan de bovenkant lijken me vinger branders. Graag had ik ook een gietijzeren rooster willen hebben voor het grillen van steaks en burgers. Het standaardrooster deelbaar maken voor makkelijk opbergen en ruimte te maken voor de kleine kolenbrander en andere bbq spullen. Een kolenmandje lijkt me ook makkelijk voor low@slow op vakantie.

Duuusss, werk aan de winkel:

  • Handvatten gemaakt van teakhout
  • Metalen knoppen op de ventilatieroosters op de deksel
  • Plastic handvat op de deksel vervangen door robuust exemplaar van teakhout
  • Gietijzeren rooster op maat (niet deelbaar)
  • bijgeleverde rooster 2/3 en 1/3 deel voor makkelijk opbergen
  • RVS Kolenmandje voorzien van ventilatie gaten
  • IMG_3111.jpeg
    IMG_3113.jpeg
    IMG_3117.jpeg
    IMG_3118.jpeg
    IMG_3114.jpeg



Ik heb nog een gietijzer rooster ter overname (wel zelf op maat maken) forumprijs EUR 30,=
 
Heel mooi!
Ik wil me ook iets meer gaan richten op de WGA. Kids verlaten het huis, dus ik kan de WGA wel vaker gebruiken.
Dit soort aanpassingen vind ik dan ook wel geweldig!
 
Dat zijn leuke modificaties aan je WGA daar ga je zeker plezier van hebben (y)
 
Op marktplaats zit iemand genaamd berry megens. Hij is metaal bewerker en maakt prachtiige accesoires voor de WGA

Scheidingswand weber go anywhere WGA
Op aanvraag

Kolenmand weber go anywhere WGA
Op aanvraag

Weber go anywhere WGA luchtschuiven
Op aanvraag
 
Ben zelf ook aan het kijken nu om een WGA aan te schaffen, al dan niet 2e hands en wat aanpassingen te doen. Kijk nu met name uit naar een scheidingswand om low en slow te kunnen doen, kolenbakje, thermometer en knoppen voor aan de schuifjes.

Welke thermometer raden jullie aan? Zoek een niet te dure maar wel betrouwbare en vertrouw Ali Express en dat soort sites niet zo voor een thermometer.

En betreft een kolenbak en scheidingswand zie ik Berry Megens en een bouwer uit Mill op marktplaats. Voor ik ze benader: Aan wat voor soort prijzen moet ik denken voor een kolenmand of scheidingsmand ongeveer?
 
3 tientjes ben je zo verder.
Ik heb de scheidingswand van de verkoper uit Mill. Ben er erg content mee.
Ook bij hem vandaan een RVS luchtschuif met aansluiting voor mijn controller. Ook erg blij mee, al had ik de inlaat liever meer naar het buitenste gat gehad, maar ik begreep hem verkeerde in de verder goede communicatie.
Voordeel van RVS: koelt beter af, en schuif is vaker aan te raken om te verstellen, mocht dat nodig zijn zonder controller.
2024-05-02 12_31_18-Damper Adapter for Weber Go Anywhere Grill en nog 5 andere pagina's - Pers...jpg

Fotootje van Amerikaanse site, maar idee is duidelijk.
 
Die scheidingswand lijkt me denk ik het handigste. Zag op forum ook iemand die rubberen gripjes van Weber zelf gekocht had voor de luchtdraaiers.

Alleen nog kijken voor thermometer. Wat voor thermometer gebruiken jullie?

En wat kolen betreft? Gebruiken jullie liever kolen of briketten voor de WGA?

Hij is tot 16 mei nu in aanbieding voor Welkoop voor 80 euro trouwens mochten meer mensen op zoek zijn naar een aanbieding.
 
Tipje voor goedkope wga; in augustus gingen ze vorig jaar bij de appie uit het assortiment (want najaar?). Toen werden ze afgeprijsd, per filiaal kan dit wisselen. 40 euro kreeg ik 'm voor mee.
 
Alleen nog kijken voor thermometer. Wat voor thermometer gebruiken jullie?

En wat kolen betreft? Gebruiken jullie liever kolen of briketten voor de WGA?
Ik gebruik mijn inkbird controller, of mijn gewone inkbird themometer. De roostertemperatuur meet ik dan op via de luchtuitlaat. Wel met dien verstande dat dat natuurlijk geen echte roostertemperatuur is. Bij l&s probeer ik om ruimte te maken om de probe ook echt op het rooster te plaatsen, al valt dat vaak niet mee
 
Wat een huisflijt, ziet er perfect uit. Ik ben aan het kijken naar de Grill Guru Picknick.

1715146033514.png


Ziet er aardig compleet uit met een adviesprijs van € 79.95. Heeft iemand ervaring met deze Q?
 
Appie bij ons zijn dit soort aanbiedingen te snel weg en moet ook bekennen dat ik niet tot augustus wil wachten :D. Wil dit BBQ seizoen ervan genieten met mooi weer.

Goede van die voeler door de luchtuitlaat, maar niet wat ik zoek. Wil echt een thermometer aanbrengen erop met een wijzer als indicatie van de temperatuur voor grillen op vakantie of een kippenbout laten garen en makkelijk aflezen. Wil gewoon een goede thermometer die enigszins nauwkeurig is, goed afgesloten zodat er geen condens in kom.

@Bartus Bonfire Zelf geen ervaring met de GG Picknick, maar wel enkele keren tegengekomen hier op het forum. De algemene mening hier is dat de GG variant een stuk minder goed is en de WGA de meerprijs meer dan waard. Zie ook dit topic bijvoorbeeld:

 
Terug
Bovenaan Onderaan