BasBQ
Beef en Steak

Weber GBS BCC-houder

gadgeteer

Vuurmaker
Berichten
57
Een beetje kip op een 57cm Weber is best lastig, de deksel is net niet hoog genoeg om een kip rechtop te hebben staan (in mijn Lidl houder of evt met een blik tussen haar billen).

Ik vroeg me af of de GBS gevogelte houder dieper ligt (doordat hij in de GBS opening ligt), waardoor een kip wel in zijn geheel rechtop kan zonder tussen de kolen te staan? iemand hier ervaring mee?
 
Al drie keer gebruikt met gbs houder. Nul problemen met de hoogte gehad. Heb een weber master touch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zelfs 2 kippen naast elkaar gedaan. Zaten een beetje tegen het dak aan maar daar voelde ze niks meer van hoor

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
BCC kan op het kolenrooster met aan 2 kanten kolen. Hoogte genoeg en er passen er drie op een rij...
 
Je hebt natuurlijk kip en KIP. In NL meestal schommelend tussen 1500 en 2200g. Panklaar gewicht. Tot 2000g eigenlijk weinig problemen gehad.
Als ie echt niet onder de deksel past, kun je ook het bovenste rooster eraf halen en de kip en houder op het onderste rooster zetten.
Weber GBS bcc zal hoogstens een cm lager uitvallen.
Heb deze persoonlijk nooit gekocht omdat ik liever een dichte ring heb om de sappen op te vangen en daar wat groenten en kriel aardappeltjes in te garen.
 
En als je hem niet te laag wilt hebben. Zet je hem toch gewoon op een paar bakstenen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan