BasBQ
Beef en Steak

Weber digitale thermometer

 
 

Casper

Sprokkelaar
Berichten
31
Hoi allemaal

Sta op het punt de weber 32908 te bestellen .
Iemand ervaring met dit ding ?
Groeten casper
 
Casper, dat was mijn eerste digitale thermometer. Veel plezier van gehad.

Het bereik is ongeveer 10 meter. Je kan de temperatuur niet echt instellen, je geeft het type dier aan en hoe je hem wil hebben (rare, medium of well doen) het apparaat geeft dan aan bij welke temp het is.  Als je daar een beetje mee speelt kan je de meeste temperaturen tussen 45 en 75 C wel halen, Voor PP is het dus niet geschikt ;).
Het fijnste vond ik dat hij al een piepje geeft als hij binnen 3 graden van de gewenste temp is, dat geeft je rustig de tijd om je verhaal af te maken en je glas leeg te drinken of wat voorbereidingen te treffen. Het is een fijn instap model.

Wel denk ik dat je van een Maverick die je helemaal naar wens kan instellen meer plezier hebt.
 
Ok en waar zijn die te koop?
Die weber geeft toch ook graden celsius aan ?
 
Ja, hij geeft de temperatuur aan in graden celcius, je kiest alleen niet de graden celcius maar bijvoorbeeld rund medium en daar geeft het apparaat dan 50 celcius voor, kies je rare dan 45 Celcius. Jij kiest wat je maken wil het apparaat bepaalt de graden. Weet jij de graden die je wil moet je spelen met de het product en gaarheid.

Probbqshop heeft mavericks als het goed is.
 
Baron's barbecue heeft ze geloof ik ook. Even zoeken op internet doet wonderen.
 
Ik heb deze ook gehad, maar ingeruild voor een Maverick. Voordeel van deze is de pit-voeler en de gewenste kern-temperatuur is zelf in te stellen. Weber geeft voor vis geloof ik 77 gr aan, wat voor mij veeeel te ver is.
Succes met de zoektocht!
 
Dit is toch een aardig ding:marverick et-8 ?
 
Ok moeilijk,maar ook een prijsverschil, ik hoef ook niet het beste te hebben,denk dat die et-8 voor mij genoeg is
 
Casper zei:
Ok moeilijk,maar ook een prijsverschil, ik hoef ook niet het beste te hebben,denk dat die et-8 voor mij genoeg is

Ik weet niet wat de et-8 kost, ik heb bij amazon.de inclusief verzending rond de 72 euries voor betaald.
 
ik heb zo eentje.
Momenteel kapot. Als ik hem aanleg heeft hij vanzelf 65?C aan.
Al eens een andere sonde geprobeerd, maar zelfde probleem. Dus zal het wss aan het toestelletje zelf liggen.
Is gelukkig nog onder garantie... dus ik heb nog hoop :)

Voor hij stuk ging was het best een goeie thermometer. Mooi bereik, correcte temp, geen problemen voor zender en ontvanger te koppelen,...
Maar moest ik nu een nieuwe moeten kiezen, dan kies ik eentje die ook de dome temp kan weergeven. (en met dezelfde precisie als de weber)
 
weber heeft ook een nieuwe met 2 probes komt binnen een paar weken in de winkel prijs zie je morgenochtend
 
Terug
Bovenaan Onderaan