BasBQ
Beef en Steak

Weber char basket

 
 

Casper

Sprokkelaar
Berichten
31
Hallo allemaal

Heb een weber one touch premium 57 en zit er over te denken char baskets aan te schaffen.
Twijfel of het voordelen heeft ipv de gewone rails.
Iemand ervaring met char baskets en advies ?

Groetjes
 
Ik heb ze gekocht nadat er bij mijn oude Q, op de plaats waar de kolen tegen de ketel liggen, kleine haarscheurtjes in het emaille kwam en uiteindelijk er emaille vanaf viel. het kwam door de hitte steeds op dezelfde plaats.
Met de baskets kan je de kolen toch goed aan de kant leggen maar niet tegen de ketel.

Grt Marco
 
Ik heb ze nooit gebruikt, vond het niet nodig.
 
Ik gebruik ze in mijn 67 OTG en ze zijn super!

Doordat de briketten niet tegen de zijkant van de bbq komen lijkt het of ze langer meegaan. Met een volle starter kan ik in de 67 ne zolang barbequen aan dezelfde temp als een 57.

Ik zeg doen.
 
De Char Baskets vind ik super omdat ik het makkelijk vind de volle, hete starter te legen in de 2 baskets die ik van te voren tegen elkaar heb gezet. (met de rechte kant uiteraard.)
Met een pook duw ik ze dan naar de zijkant van mijn 57.
Daarnaast kan je ze ook samen in het midden zetten, om in het centrum de hitte te hebben. (makkelijk bij het GBS systeem (Koreaanse BBQ, Wok, Sear Grate, etc))
Ondertussen wijzigen kan heel makkelijk met deze baskets.
Bij de volgende BBQ sessie, kan je makkelijk even met de bakjes rammelen om het overtollige as eruit te krijgen. Dan gooi je de overgebleven goede briketten met de baskets zo bovenop in de starter. (eerst onderop beginnen met wat nieuwe.)

Ikzelf had ook het idee dat de baskets ook beter zouden zijn voor de BBQ, omdat ze er niet direct tegen aan lagen. Ik moet wel toegeven dat dit echter een idee is aangezien ik meteen bij mijn bijna 3/4 jaar oude 57er deze baskets besteld had en ze nog nooit direct tegen de zijkant gelegd heb.
 
Zojuist een setje aangeschaft, bedankt voor de tips
 
Terug
Bovenaan Onderaan