BasBQ
Beef en Steak

Weber 57

Alex32123

Tondelzoeker
Berichten
6
Ik ben nog aan het twijfelen tussen een weber of direct een kamado (wellicht de Bastard).

Iemand ervaringen met de Weber 5775 of 5750? Een aanrader? Kan je hierop traag garen?
 
Iemand ervaringen met de Weber 5775 of 5750? Een aanrader? Kan je hierop traag garen?

Ja dat kan heel goed, alles wat je op een Kamado kan kun je ook op een Weber MT.
De één heeft voordelen ten opzichte van de ander maar het kan allemaal wel ;)
 
Ik heb de Weber 5775 in bezit gehad en het is mogelijk maar lastig! Om een goed kolenbedje onder die diffuserplate te krijgen bijvoorbeeld. de ring is maar 1 briket hoog. Verder schommelen de temperaturen veel meer dan met een kamado. Wil je een paar keer per jaar wat low en slow doen is de weber een prima apparaat. Een kamado is wat meer gemaakt voor het laag en traag naar mijn idee. Voor een een leuke zomer bbq/grill sessie (stokbroodje, vleugeltjes, burgertjes enz. waarbij je wat half om half direct en indirect wat afwisselt gebruik ik het liefst gewoon een weber.
 
Weber is prima allround bbq.

Ik heb er 1 zonder scharnier en zou deze ook weer kopen.

Check ook marktplaats staan er altijd wel een paar op, voor een vriendelijk prijsje.
 
Ik heb een mastertouch en merk dat ik heel lastig vindt om een lange constante lange temperatuur bereiding te doen.

Denk dat het afhangt van wat je ermee wilt doen en hoe vaak.
 
Ik heb een mastertouch en merk dat ik heel lastig vindt om een lange constante lange temperatuur bereiding te doen.

Denk dat het afhangt van wat je ermee wilt doen en hoe vaak.

Ik heb ook een WMT...... denk dat je nog wat moet oefenen..... gewoon niet opgeven, het komt goed. Ik doe regelmatig lange Low&Slow runs maar het gaat me nu wel makkelijk af. Uiteraard vergt het wat meer inspanning dan op een kamado, eerlijk is eerlijk.
 
Wordt dat je eerste BBQ Alex? Hier al eerder gezegd, Weber 57 is een hele voordelige alleskunner. Met Split-Grill methode kun je heerlijk grillen, roken en garen. Kamado is comfortabeler en duurder. Als je echt kennis wil maken met BBQ en je beginner bent is Weber ideaal. Kies wel een behoorlijk hoge deksel zou ik willen aanbevelen. Daar kun je echt alles mee!
 
Ik ‘snake’ erg graag op mijn weber (zelf een imitatie). Gaat prima! Al een paar maal pulled pork en spareribs gedaan. Geen enkel probleem en erg economisch met ecobrasa kokosbriketten.

Een kamado lijkt mij erg gaaf! Ik begon dit jaar met bbq’en, wil eerst eens uitvinden of dat bbq’en op kolen iets voor mij was en heb mij dus aan een imitatie-weber met accessoires en een tafel om de ketel heen voor tezamen nog geen €180,- geen buil kunnen vallen!

zal ik in de toekomst een kamado kopen? Ja vast! Maar nu leer ik goed temperatuur beheersen en de lol en het culinair genot is er niet minder om.

morgen maar ik shortribs!
 
Hier ook een WMT 57. Ik kom van een 47 cm weber dus dit ding is een verademing. Voorheen schommelende temp, nu instellen met de schuif en blijft gewoon paar uur stabiel.. tot nu toe bevalt het goed, ga ik ooit keramisch wie weet maar voorlopig nog niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
 
Ik heb een ouder weber preformer ingebouwd en een te goed geisoleerde kamado. Op de weber ging het in het begin makkelijker om low en slow te werken. Na een jaar heb ik mijn kamado onder controle. Zoals al beschreven instellen en zo weinig mogelijk veranderen. Ik heb drie stenen en als ik de temperatuur iets wil laten zaken doe ik er een koude steen in. Gaat ie een graag of 20 naar beneden.
Je kan tegenwoordig het goede van beide krijgen. De weber summit houtskool. Kamado en ook een gewone weber. Wel zo rond de 4 cijfers.
 
Zowel een 47 als een 57 onder het afdak staan. Gebruik ze allebei. Nu de kids elders studeren is voor ons twee de W47 voor door de week prima.
Op de W57 is L&S prima uitvoerbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan