Vandaag een gerechtje wat ik toch stiekem erg lekker vind. Een pompoen gevuld met gehakt. Dat eerst op de BBQ wat rook op heeft gedaan.
Wat hebben we nodig:
2 kleine of 1 grote oranje pompoen
350gr Half om half gehakt
1 ui, klein gehakt.
2 knoflooktenen klein gehakt.
1 Paprika, klein gehakt.
Potje tomaten pure
Geraspte oude kaas (als je daar van houdt)
BBQ rub (wat je lekker vind)
Eerst het gehakt,ui, knoflook en rub gemengd en daar een soort dikke burger van gemaakt.
Beetje rub op de buitenkant.
Deze gaat op de BBQ indirect bij 150gr. Klein beetje appelhout snippers er bij gedaan. Zodat er een mooie rooksmaak in het gehakt komt.
Paprika mee grillen.
Ondertussen lekker de pompoenen open maken. En netjes uithollen
Toen het gehakt mooi gaar was heb ik het in een pan gedaan en mooi rul gekneed. Vervolgens de paprika en de tomaten pure er bij. En omdat het Jet haar opdracht is. Natuurlijk een stevige hand oude kaas
Pompoenen vullen.
En vervolgens voor 45min op de BBQ. Indirect bij zn 200gr.
Als de pompoen mooi zacht is kan hij er af.
Netjes op een bord legen en eten maar.
Het was weer smullen. Pompoen van de BBQ is heerlijk. Mooi randje rook. En lekkere BBQ kruiden. Gaat nog vaak gegeten worden hier
Bedankt voor het lezen
Bram.
Wat hebben we nodig:
2 kleine of 1 grote oranje pompoen
350gr Half om half gehakt
1 ui, klein gehakt.
2 knoflooktenen klein gehakt.
1 Paprika, klein gehakt.
Potje tomaten pure
Geraspte oude kaas (als je daar van houdt)
BBQ rub (wat je lekker vind)
Eerst het gehakt,ui, knoflook en rub gemengd en daar een soort dikke burger van gemaakt.

Beetje rub op de buitenkant.

Deze gaat op de BBQ indirect bij 150gr. Klein beetje appelhout snippers er bij gedaan. Zodat er een mooie rooksmaak in het gehakt komt.

Paprika mee grillen.

Ondertussen lekker de pompoenen open maken. En netjes uithollen

Toen het gehakt mooi gaar was heb ik het in een pan gedaan en mooi rul gekneed. Vervolgens de paprika en de tomaten pure er bij. En omdat het Jet haar opdracht is. Natuurlijk een stevige hand oude kaas

Pompoenen vullen.

En vervolgens voor 45min op de BBQ. Indirect bij zn 200gr.

Als de pompoen mooi zacht is kan hij er af.
Netjes op een bord legen en eten maar.

Het was weer smullen. Pompoen van de BBQ is heerlijk. Mooi randje rook. En lekkere BBQ kruiden. Gaat nog vaak gegeten worden hier

Bedankt voor het lezen
Bram.