Het beleg begin wat te minderen (als zal mijn vrouw zeggen dat ik gewoon een excuus zocht), dus tijd om nog wat experimentjes uit te voeren. Ik maak het meeste al op 2 verschillende manieren omdat mijn vrouw graag zoet eet en ik dat echt niet lekker vind bij warm eten (en al zeker niet op vlees). Ik wou ook eens weten hoeveel verschil er nu juist zit in smaak tussen een standaard varken en een merk varken. Het is eentje van Duroc ras geworden.
Na een weekje in vacuum pekelen mogen ze de bbq in. Deze keer niet laten drogen.
Bij die rechts onder is het werk van het nitriet mooi te zien.
Geen experiment zonder naslagwerk
Tandenstokers er in om alles uit elkaar te kunnen houden
Past niet
Gelukkig hadden we juist een rekje gekocht in de Ikea. Nadeel is wel dat de bovenste zullen lekken op de onderste. Dus zoet en hartig bij elkaar gehouden.
Heel het huis ruikt weer heerlijk naar rook en spek
Na het snijden:
De echte test moet nog komen als we gaan proeven, maar wat mijn bevindingen al zijn.
- duroc was precies uniformer mbt vlees en vetverhouding (n = 1,dus zegt nog niets)
- duroc liet zich gemakkelijker snijden en leek sappiger
- het stuk met de ajuin ligt me qua geur en smaak iets minder. In de toekomst hiervan of minder of gewoon weg laten
Na een weekje in vacuum pekelen mogen ze de bbq in. Deze keer niet laten drogen.
Bij die rechts onder is het werk van het nitriet mooi te zien.
Geen experiment zonder naslagwerk
Tandenstokers er in om alles uit elkaar te kunnen houden
Past niet

Gelukkig hadden we juist een rekje gekocht in de Ikea. Nadeel is wel dat de bovenste zullen lekken op de onderste. Dus zoet en hartig bij elkaar gehouden.
Heel het huis ruikt weer heerlijk naar rook en spek
Na het snijden:
De echte test moet nog komen als we gaan proeven, maar wat mijn bevindingen al zijn.
- duroc was precies uniformer mbt vlees en vetverhouding (n = 1,dus zegt nog niets)
- duroc liet zich gemakkelijker snijden en leek sappiger
- het stuk met de ajuin ligt me qua geur en smaak iets minder. In de toekomst hiervan of minder of gewoon weg laten
Laatst bewerkt: