BasBQ
Beef en Steak

We gaan voor het kippetje!

 
 

Afwasser1

Vuurmaker
Berichten
73
Vandaag gaan we voor het kippetje. Dat varkentje staat daar maar zo alleen, dat gun ik hem niet.

Bij de poelier een kip van 1.5 kg gekocht, volgens het recept van bbqnl.com ingesmeerd nadat ik het vel los gehaald had.

Aangezien het maar een uur of twee duurt voor ie klaar is, komen de foto's natuurlijk ook later.

Is het eigenlijk mogelijk om de klaargemaakte kip op een andere manier te bewaren dan in de koelkast? Is invriezen een optie?



 
Ik zou hem niet met kruiden en al invriezen, maar het voorbereiden kun je prima van te voren doen en dan de vriezer in.
 
Met het rookhout van GrillPro lekker roken. Heb alleen een zak Mesquitte, moet dat maar eens uit gaan breiden.

Heb een grote zak houtskool van Primo Grill gehaald, uiteraard bij ProBBQShop, toch duidelijk te merken dat het heel wat beter is dan de houtskool van de supermarkt.



Het eindresultaat:



Ik had stiekem verwacht dat hij droog zou zijn, maar dat was hij totaal niet. Lekker mals, hier en daar nog een klein stukje dat niet helemaal gaar is, maar daar omheen eten en duimen dat we niet ziek worden ;-)

@Noskos: Bedankt voor het recept op je site, en voor de tips die erbij staan. En er is niets overgebleven, dus invriezen hoeft sowieso niet...
 
Lekker kippetje, welkom bij de Tokkies!
 
GefeliciTokkied!
 
Herkenbare opstelling keuken met met macbook  ;D Lekker kippetje !
 
Toktoktoktoktoktok!! (vertaling: Gefeliciteerd met je tokkie!!)  ;D
 
Welkom bij de tokkies!
 
gefeliciteerd met je hoender!
 
Lekker hoor en gefeliciteerd met je tokkie.

Maar als ie 'hier en daar' nog niet helemaal gaar was, waarom heb je m er dan al afgehaald? Tijd, temperatuur of gok?
 
De temperaturen waren prima in orde, wat naslagwerk leerde mij dat er een verkleuring in het vlees kan zitten waardoor het een beetje roze wordt. Het was natuurlijk niet te zacht, wel goed gaar, dus niks aan het handje. En we leven nog, dat is het belangrijkste...
 
OOOoooooo!!!! Het vlees was een beetje roze geworden! Maar dat heeft niks met gaarheid te maken...  :D ;D ;)
 
Gefeliciteerd met je kippie.

En rookhout kleurt inderdaad je vlees.
 
Boldeagle zei:
Herkenbare opstelling keuken met met macbook  ;D Lekker kippetje !

Ik heb geen McBook, maar de iPad werkt even goed :)

Verder is het gasstel idd een prima pctafel
 
Terug
Bovenaan Onderaan