BasBQ
Beef en Steak

Waterpan vullen met water?

 
 

bazboomz

Tondelzoeker
Berichten
13
Vraagje.

Ik heb ergens gelezen dan er mensen zijn die de waterpan van hun WSM vullen met folie en proppen folie.
Waarom word dit gedaan, ging om een pulledporksessie.

Kan iemand mij hier antwoord op geven?
 
Hallo JaapAap.

Ik ben nieuwsgierig geworden door jou folieverhaal en ben aan het zoeken geweest op bbq-nl.com maar kan het niet vinden.
Kan je mij aangeven waar ik het moet zoeken?

B.v.d.

Hans.
 
Ik doe de pan de dag erna gewoon in de vaatwasser. Het vet gaat in een put buiten  :(. Anyway mijn pan ziet er spik en span uit  B-)
 
Waterpan is er voor het vocht in de BBQ te houden, temperatuurschommelingen tegen te houden en het vangt de rotzooi op.
Als je een temperatuur controller gebruikt werkt deze niet zo goed als er water in de pan zit. Dit komt doordat het water afneemt in massa en om de een if andere manier werkt het op temperatuur houden dan beter met aluminiumfolie.
Op deze manier is de waterpan nog wel een hitteschild en de folie zorgt ervoor dat je hem makkelijk schoon kan maken.
Ook voorkom je zo waterdamp explosies als water op de kolen zou komen.
 
Hallo allemaal,

Weer heel wat om over na te denken.

Grts,

Hans.
 
Kunt de pan ook voor een stuk vullen met speelzand voor de zandbak van de kids (is gewassen). Dan laagje folie erover om het vet te vangen en klaar.

Het zand houd ook heel goed de warmte vast, gaat zeer lang mee en het enige dat je hoeft te vervangen is een laagje folie
 
Een paar grote losse proppen alufolie en dan afdekken met alu werk ook goed!
 
Mijn vraag is beantwoord, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb weer wat uit te proberen, jammer hoor haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan