BasBQ
Beef en Steak

Wat voor bbq neem ik mee op vakantie?

Sinds kort een WGA dus kan eindelijk op vakantie...
 
Waar haal je die bakelieten handvaten?

AliExpress, zoek maar eens op “bakeliet handvat hittebestendig”
Heb er een paar besteld, ben benieuwd wat ik krijg

Moet er zo uit gaan zien (inspiratie van internet, heb geen houten handvaten)

24b2cbf1fa651353a6816d0e916aba4c.jpg




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht heel even dat ik nog wat bakeliet staf had maar het is eboniet (hard rubber). Als ik de wga heb maak ik wel wat van hout. Stukje ebben zal het wel doen.
 
Ik dacht heel even dat ik nog wat bakeliet staf had maar het is eboniet (hard rubber). Als ik de wga heb maak ik wel wat van hout. Stukje ebben zal het wel doen.

Denk dat je wel moet opletten met de hitte icm hout. Ben ook benieuwd wat ik via AliExpress aan hittebestendige bakeliet binnen krijg


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Om te benadrukken dat je dus je WGA altijd moet meenemen... bestaan er ook vakanties zonder?
Ik ken mensen die hem los hebben gehaald, spanbandje eromheen en gedragen als schoenen, om hem ook mee te nemen tijdens vliegtuig reizen.
(grapje)

Ik heb zelf de Smokey Joe, maar dat is omdat ik het geluk heb gehad die te winnen met een Wolfgartner (registreer-je-grasmaaier-)wedstrijd.
Nog een keer wat emaille vanaf gesprongen maar na contact met Weber direct een nieuwe gekregen (zelfs zonder bon dus, had hem wel netjes vanaf dag 1 geregistreerd op weber.com).

Smokey Joe is leuk, ik neem hem altijd mee (omdat dat de enige is die mee kan), maar als ik hem zelf zou moeten kopen had ik ook voor de WGA gegaan, lijkt toch voor indirect net iets meer te kunnen en qua vorm lijkt die praktischer mee te nemen.

De smokey joe:
1619072800587.png
1619072810383.png
 
Weber Go anywhere staat altijd als eerst in de auto.
En ik kom erachter dat we in Giethoorn alleen op Gas mogen bbqen dus het wordt de omgebouwde GAS versie... Gaan we thuis maar lekker extra veel op kolen BBQ-en...
 
Geinig ding zo te zien!
Krijg wel jeuk van de beschrijvende text 😅 Engelse woorden te pas en te onpas in de text flikkeren...
Oh wacht dat is gewoon een typefoutje.
 
Ja het is een leuk ding. toch nog even naar de monolith icon gekeken met een 60 cm vuurschaal. Dat is ook leuk voor de familie. Maar dit vind ik toch te gek worden. Heb ook nog andere hobby's, en die icon kost met plaat ook bijna 1k. Op vakantie doe ik toch alleen maar direct grillen of ga uit eten.
 
M'n cobb gaat altijd mee op vakantie. Licht, compact en vooral: wordt niet warm onderaan. Kan je dus perfect op een (plastieken) tuintafel plaatsen. Je hebt ook geen open vlam waardoor je in Zuiderse landen er wel mee aan de slag kan terwijl klassieke houtskool BBQ verboden zijn. Is eigenlijk wel allesbehalve een BBQ, want je hebt geen direct contact met de kolen. Als je investeert in de accessoires dan zijn er heel veel mogelijkheden: wok, contactgrill, roken, brood bakken, enz enz.
 
M'n cobb gaat altijd mee op vakantie. Licht, compact en vooral: wordt niet warm onderaan. Kan je dus perfect op een (plastieken) tuintafel plaatsen. Je hebt ook geen open vlam waardoor je in Zuiderse landen er wel mee aan de slag kan terwijl klassieke houtskool BBQ verboden zijn. Is eigenlijk wel allesbehalve een BBQ, want je hebt geen direct contact met de kolen. Als je investeert in de accessoires dan zijn er heel veel mogelijkheden: wok, contactgrill, roken, brood bakken, enz enz.
wij hebben er ook een grill bij, dan ligt je vlees wat dichter bij de kolen zodat je op een rooster kan grillen
 
Ik heb de Weber Q1200 mee. Je ziet steeds vaker dat bbq met open vuur verboden wordt op de campings in zuid Europa.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ga binnenkort een weekje naar de camping en overweeg de GG compact mee te nemen. Alleen spookt het door mijn hoofd dat hij er niet meer staat als ik wakker word...of terugkom van een uitje :(
 
Dat zou ik idd ook niet doen. Als ik het hier zie, lijkt mij een WGA toch nog steeds het beste voor op reis mee te nemen. Wij gaan wel eens naar CenterParcs en als er bij het huisje geen BBQ is, neem ik onze tafelbbq mee.
Dat is er zo eentje: https://allgifts.be/relatiegeschenk...oxl-OgSxxECoEbF2xvzGfzk7SEHMgvHAaApCzEALw_wcB

Doet wat hij moet doen, maar sessies met indirect, moet je wel nog vanalles knutselen en dat is met een WGA wel makkelijker. Dus wat mezelf betreft, overweeg ik eens een WGA te kopen.
 
Vorig jaar en het jaar ervoor een lidl kamado meegenomen naar de camping. Beviel prima. Als ie warm is laten ze hem sowieso wel staan, en als ie na het eten afgekoeld was zette ik hem altijd even onder de tent, relatief uit het zicht.
Dit jaar gaan de WGA en joystove mee :)
 
Ik neem sinds een paar jaar een Cobb mee en dat bevalt uitstekend. Erg makkelijk in gebruik, diverse mogelijkheden en kan op een tafeltje voor ons of tussen ons in staan wat wel zo gezellig is. Bovendien compact en licht, wat belangrijk is om mee te kunnen nemen in de camper ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan