BasBQ
Beef en Steak

wat te doen met 0,5 kg buikspek?

 

Sandeman

Kooltjesharker
Berichten
144
Tijdje terug een halve kilo buikspek gekocht om uit te proberen, hier geen echte spek-fans.

Gisterenavond uit vriezer gehaald, natuurlijk zelf al gezocht naar een recept om er wat van te maken maar wat vind jij nou een recept wat ik moet proberen en gegarandeerd succesvol is?

Rub?
Marinade?
 
Parijs buikspek

Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
 
Ik sluit aan bij @NonSens ; Parijs buikspek is zooooooo lekker :love::love:


Ik had het ook willen maken met een stuk van 2kg dat ik heb liggen, maar zie in het recept dat het 'zonder' zwoerd moet zijn. Zou dat zoveel verschil geven? Ik heb er eentje met zwoerd, en ga daarmee binnenkort en porchetta maken. Maar vraag het mij maar af.
 
Ik had het ook willen maken met een stuk van 2kg dat ik heb liggen, maar zie in het recept dat het 'zonder' zwoerd moet zijn. Zou dat zoveel verschil geven? Ik heb er eentje met zwoerd, en ga daarmee binnenkort en porchetta maken. Maar vraag het mij maar af.

Ik heb het zwoerd eraf gesneden en daar spekknabbels van gemaakt door eerst te drogen in de oven en dan "poppen" in de airfryer :love:
 
Opeten 😋😉
 
Nog een kilo erbij halen en lekker op de Q leggen 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
Ik kom het wel ff halen
1001 geweldig lekkere recepten
 
Krustenbraten is een erg lekker gerecht om te maken met varkensvlees waar de zwoerd op zit. Erg leuk project ook. Lekker wat werk mee. Ben benieuwd wat het uiteindelijk is geworden.
 
ze liggen nu op de Q als burned ends :)
 
Zeeuws spek van noskos zijn recept


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
nah, dat was ook 4x niks.....:confused::confused:
denk dat driekwart puur vet was, vind een vetje erin niet erg maar dit sloeg helemaal nergens op. Smaak was goed maar niet te eten door het vele vet.....
 
Zonde, zo lang mee bezig geweest en dan zit er nog veel vet in
 
nah, dat was ook 4x niks.....:confused::confused:
denk dat driekwart puur vet was, vind een vetje erin niet erg maar dit sloeg helemaal nergens op. Smaak was goed maar niet te eten door het vele vet.....
Geoefend en bezig geweest. Zonde zo veel vet. Ben een fan van buikspek, maar voor mij mag het ook wat minder vet. Belangrijkste reden dat ik geen iberico of livar meer koop.
 
online gekocht?
heb ik ook eens gedaan en kreeg toen ook een erg vet stuk.
sindsdien alleen nog bij de slager of de sligro, zodat ik het zelf kan kiezen.

maar goed, wie niet waagt.....
 
online gekocht?
heb ik ook eens gedaan en kreeg toen ook een erg vet stuk.
sindsdien alleen nog bij de slager of de sligro, zodat ik het zelf kan kiezen.

maar goed, wie niet waagt.....
ja dat wel, maar verwacht niet dat dat uitmaakt. Koop daar wel meer vlees en is anders meer dan goed te noemen (BBQuality en Beef&Steak)
 
ja dat wel, maar verwacht niet dat dat uitmaakt. Koop daar wel meer vlees en is anders meer dan goed te noemen (BBQuality en Beef&Steak)
zijn zeker goede slagers/leveranciers

maar heb ook eens buikspek bij B&S gekocht en die was dus behoorlijk vet zoals ik al zei.
sindsdien koop ik spek niet meer ongezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan