BasBQ
Beef en Steak

Wat mee te nemen uit Mexico

 
 
 
 

Nosmo

Gerijpt
Berichten
3.741
Ik ga volgende maand waarschijnlijk twee weken naar Mexico voor 't werk. Nu zijn er vast allerlei lekkere Mexicaanse ingredi?nten te koop in Mexico die hier niet of zeer moeilijk te krijgen zijn, alleen heb ik eigenlijk geen idee wat. Het is denk ik niet mogelijk om verse of rauwe producten mee te nemen naar Nederland, maar gedroogde producten, blikjes en flesjes zullen vast wel mogen.

Dus als jullie weten wat de moeite waard is om mee te nemen laat maar weten.
 
Gedroogde chipotles!
 
Ze hebben in Mexico ook heel goede  vanille stokjes.
 
Ancho's, chipotles, pequins, cascabel etc. uit het pepertjes vak op de markt kopen is het goedkoopste. Echte chocolade voor warme chocolade melk. Pinto bonen voor de chili. Tortilla pers om zelf tortilla's te maken.
Vanillestokjes. Kleine blikjes chipotle in adobo. Anders nog iets?!? ;)
 
Een paar extra koffers? ;D
 
Jij hebt altijd die leuke klusjes 8), ken hooguit vragen wat mee te nemen uit Rusland en Isra?l , al hoop ik van de week wel nog even langs Antwerpen te rijden.
Al zal dat ook wel weer in het water vallen deze klus kenende
 
Rob in Rusland hebben ze heerlijke rookkaas in strengen ;).
 
RoBBQ zei:
Jij hebt altijd die leuke klusjes 8)

Dan zal ik maar niet vertellen dat ik ook nog twee maal naar Canada moet dit voorjaar.





Oeps, toch gedaan :-[
 
En ik vergeet natuurlijk Kahlua Especial, mezcal de maquey en een mooie tequila ;-)
 
@Lerxst : Ik doe het zelfde als RoBBQ.

Wij werken voor een bedrijf dat machines maakt voor de productie en verwerking van kippenvlees. Rob en ik doen de installatie van en service aan de PLC besturing van de machines, als specialiteit doe ik ook nog weeginstallaties.

Vrijwel al onze klanten zitten in het buitenland en daarom vliegen we de hele wereld over voor het werk.
 
Ben niet zo een kaas mens, maar uiteraard proberen we vanalles , je hebt niet altijd de keus om kieskeurig te zijn.
Zeker in Rusland niet, denk dat het meer een dieet van Vodka word :), misschien eens de peper Voka proberen om lekker warm te blijven, zeker nu het  er ****** koud is.
 
RoBBQ zei:
zeker nu het  er ****** koud is.

Jaren geleden was Verkering voor zijn werk in Rusland, hij belde elk uur om te vertellen hoe koud het was. Dat is het enige wat me zo'n beetje is bij gebleven. Koud is daar echt heeeeeel koud!
 
Een.. euh.... Sombrero of bedoel je dat niet  :p
Maar ff zonder dollen de Recado Rojo schijnt wel een goede marinade te zijn. en anders een goede Guacamole.
 
Ik zit dus inmiddels al weer bijna twee dagen in Mexico en heb al een klein beetje kunnen shoppen.

buit1.jpg


buit2.jpg


buit3.jpg


 
lekker geshopt Nosmo
 
Terug
Bovenaan Onderaan