Beef en Steak

Wat is lekker zonder veel werk?

Haiwatta

Tondelzoeker
Op mijn werk hebben ze lucht gekregen van het feit dat ik barbecuen leuk vind.
Nu hebben collega's bedacht dat ik wel een winterbarbecue kan houden.
Op zich geen probleem, alleen zitten mijn weekenden voorlopig vol. En zolang wil ik geen zeurende collega's.
Eigenlijk zoek ik nu dus een recept als middageten die ik heel eenvoudig, zonder veel werk kan klaarmaken (zodat de baas ook blij blijft.:) )
De avond ervoor zal ik dus willen voorbereiden, op de dag zelf minimaal werk willen verrichten.
Ik heb een WGA en een WSM.

Iemand idee?n? Suggesties zijn welkom!

Hier een aantal suggesties, niet als zijnde menu maar als optie h? ;)

Spiffsburgers, snel te bereiden op locatie en vallen altijd goed

MOINKballs, de avond ervoor roken en weer langzaam (indirect) opwarmen op de dag zelf

3-2-1 spareribs, waarbij je de 3 en 2 thuis doet en de 1 de volgende dag op je werk

Als je veel voorbereidingstijd wilt nemen zou je 's nachts een Pulledpork kunnen doen en die tot aan de lunch laten rusten om vervolgens te pullen.

ik zou ook voor spiffsburgers en MOINK-balls gaan

Relatief weinig werk, zowel qua voorbereiding als het klaarmaken, is yakitori en sateh.

Wel de tare voor de yakitori de dag van te voren maken en/of de sateh minimaal 24 uur van te voren marineren. Altijd een succes en er zullen niet veel mensen zijn die yakitori of sateh authentiek direct vanaf een houtskool BBQ/grill gegeten hebben (en dat is simpelweg de enige goede manier  :) )

Mocht je beide willen doen, dan adviseer ik wel de sateh te maken van varkensvlees (procureur/karbonade, geen varkenshaas), zodat je zowel kip als varkensvlees hebt.

Is dan wel High & Fast, maar ideaal voor de beschikbare tijd die je bij lunch hebt.

Qua kookoppervlak heb je met een WGA niet veel . Je kan je WSM kolen rooster ook omhoog brengen tot onder je bovenrooster waardoor je een 2e grill/ketel krijgt.  Dus na het roken een grill creeren of niet roken en 2 Q-s beschikbaar hebben
Verder is voor veel mensen en weinig kookoppervlak simpele korte gerechten de beste keus zoals Gerard al aangeeft

Ik heb al beugels aan het onderstel gemaakt waardoor het als grill te gebruiken is. Denk dat ik voor MOINK balletjes ga.

Terug
Bovenaan Onderaan