BasBQ
Beef en Steak

Wat is een goede Dutch oven

R

Rejan

Gast
Hoi, voor de uitbreiding van mijn Barbecue hobby wil ik graag een dutch oven aanschaften , heb natuurlijk al wat rond gekeken en mijn oog viel gelijk op het merk  petromax ziet er profi uit ..prijs valt ook mee..Is dit wat ik ben geen kenner en welke maat moet ik nemen, kook gemiddeld altijd voor 4 of 6 personen.
Misschien hebben jullie tips..!!

Vast bedankt  B-)
 
Ik zou voor de Wolf van Qvist 6 qt gaan.

http://www.qvist.nl/qvist-outdoor-cooking-dutch-oven-wolf-6-qt.html

je kunt kiezen uit: met en zonder pootjes.

Waarom? de rand van de deksel is wat hoger.
Petromax is een goed merk, bekend van zijn hoge druk olielampen.
De  DO's  van Qvist worden door veel BBQ-ers gebruikt met volle tevredenheid.
 
kijk eens bij Vuur & Rook. Assortiment werd gisteren nog een pak uitgebreid. Allemaal kwaliteit, ...
 
Die wolf werkt erg fijn kan ik uit ervaring zeggen. Helaas geen ervaring met andere merken.
 
kies een 6 of 9 qt met pootjes op zowel pan als deksel. Ik denk dat er tussen de merken die dit hebben niet veel kwaliteitsverschil zit.
 
Die Wolf van Qvist is mooi en ik ben zelf gevallen voor Petromax... beide topkwaliteit!
Kies gewoon de mooiste. Kan niet mis.
 
Ik heb hier de 9qt petromax en 1 van barbecook 4,5ltr en beiden doen ze het goed.

zou voor dat aantal wel een 9qt nemen is in diameter net zo groot als een 6qt maar wel wat hoger en dat is heerlijk met roeren als je eens wat meer maakt.

verder is het allemaal gietijzer en hoe meer je het gebruikt hoe beterze worden.
 
Peter W zei:
zou voor dat aantal wel een 9qt nemen is in diameter net zo groot als een 6qt maar wel wat hoger en dat is heerlijk met roeren als je eens wat meer maakt.

Je moet wel in gedachten houden dat met een 9qt de deksel van een Weber 57 niet meer dicht kan, mocht je de DO op de Q willen gebruiken.
 
Ewald zei:
Peter W zei:
zou voor dat aantal wel een 9qt nemen is in diameter net zo groot als een 6qt maar wel wat hoger en dat is heerlijk met roeren als je eens wat meer maakt.

Je moet wel in gedachten houden dat met een 9qt de deksel van een Weber 57 niet meer dicht kan, mocht je de DO op de Q willen gebruiken.

Tenzij je een GBS-rooster hebt, de DO past hier in  :D
Of gewoon zonder rooster, en de DO op het kolenrooster zetten. Kolen eronder, of ernaast
 
Of indien aanwezig , de ring van je draaispit op je Q zetten geeft een zee van ruimte in de hoogte :)
 
kijk zo krijg je wat meer kijk op zo,n dutch oven, thanks voor de Tips, ga het even allemaal naast me kaar leggen en een keuze maken..bedankt voor de reactie top !! ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan