BasBQ
Beef en Steak

wat gaat hier fout ????

 
 

wim

Stoker
Berichten
266
Vandaag maar eens de nieuwe DigiQ uitgeprobeert met gerookte kip (foto's later).
hierbij zag ik de volgende problemen:

1. er is een afwijking van ca 7-9  graden celcius tussen de DigiQ en de Maverick 732. de probe van de maverick zit onder het rooster in het klemmetje en de probe van de DigiQ zit ook op dit klemmetje vast
  digiQ 100 , maverick 107-109. in kokend water is er een miniem verschil DigiQ 100, maverick 101

2. de foodprobes geven ook een verschil van ca. 3 graden C, ook deze zijn gelijk in kokend water. echter beide probes bleven hangen op ca 61 rep. 64 C. uiteindelijk de kip eraf en zijn volkomen gaar
    (was ingesteld op 78C)

Wat is hier aan de hand ?
Iemand een idee?
 
kan ik je helaas niet mee helpen Wim
 
Er zit dus een afwijking tussen je Maverick en je DigiQ. Het valt zo niet uit te maken welke de juiste is, wellicht een keer vergelijken met een thermopen of iets dergelijks.

Als je kip nu goed was met een bepaalde temperatuur dan moet je daar de volgende keer weer voor gaan. Was hij iets te ver dan moet je de temperatuur de volgende keer wat lager zetten.

Heel vervelend maar ik zie even geen andere oplossing
 
Ik weet wel dat de DigiQ een half uurtje moet werken alvorens de temperatuur goed aan te geven. Weet niet wanneer jij je vergelijking hebt gedaan. En mocht je DigiQ echt afwijken, dus in ijswater getest en in kokend water dan kun je hem ook ijken om de zaak weer goed te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan