BasBQ
Beef en Steak

Wat gaan we eens maken??

 
 

BertM

Gemarineerd
Berichten
2.217
Vakantie voorbij, en wat inspiratie opgedaan bij de lokale charcuterier, dus vandaag even bij Jan Aalvink op de markt een buston butt en een wangetje opgehaald.


Moeders weg, zodat ze niet dat gezeul met die lijken hoeft te zien...

Een mooie procureur eruit gehaald, van een gedeelte gaan we een Coppa maken.
Het wangetje gaan we omvormen naar een guanciale, 2 weken in de cure en daarna 5 weken in de droogkast...
De rest gaat in de worst: chorizo fresco volgens een recept van Jeffrey Weiss.
 
Word een lange zit, maar ik ben nu al benieuwd naar het resultaat.
Verplicht volgen!
 
1 wangetje? Ik was er vorige week, en ging oa met een pondje wangen naar huis... ;)

Ben wel benieuwd wat je er van maakt, ik twijfel nog tussen stoven (DO) of een uur of 5 in 120graden rook.

Succes iig!
 
Lekker bezig weer Bert!
 
klinkt goed
 
Nou ben benieuwd.

Mischien wel iets voor de todo lijst nu de kast klaar is ben al aan het kijken wat we hier als eerst gaan maken.

Blijf het volgen hou ons op de hoogte.
 
BertM zei:
Hoorde het al van Jan, dat je langs geweest was.. Maar een wang is meer als een pond??
Schouder was 5 kilo, dus we gaan lekker
Guanciale is gedroogde wang, zoals Pancetta.
Heb jij dan een hele kinnebak? Ik had al gegoegelt op gwan-chee-AHL-ay (http://honest-food.net/2011/07/08/how-to-make-guanicale/) en die is ook een stuk groter....
De wangen die ik heb meegekregen hebben het formaat van een kippedijtje.

De koelkast voor mijn curing chamber  :p staat al klaar om omgebouwd te worden....
 
Mooi project weer bert, ik kom wel een keertje proeven  :D

Ceriel zei:
1 wangetje? Ik was er vorige week, en ging oa met een pondje wangen naar huis... ;)

Ben wel benieuwd wat je er van maakt, ik twijfel nog tussen stoven (DO) of een uur of 5 in 120graden rook


Ik heb de wangetjes al een st louis style gemaakt.
Even met wat rook grillen en daarna stoven in (in dit geval) bokbier en bbqsaus.
Toen gegeten met stamppot andijvie (en eigen gerookte bacon) echt super lekker
 
Ceriel zei:
BertM zei:
Hoorde het al van Jan, dat je langs geweest was.. Maar een wang is meer als een pond??
Schouder was 5 kilo, dus we gaan lekker
Guanciale is gedroogde wang, zoals Pancetta.
Heb jij dan een hele kinnebak? Ik had al gegoegelt op gwan-chee-AHL-ay (http://honest-food.net/2011/07/08/how-to-make-guanicale/) en die is ook een stuk groter....
De wangen die ik heb meegekregen hebben het formaat van een kippedijtje.

De koelkast voor mijn curing chamber  :p staat al klaar om omgebouwd te worden....

Ceriel je hebt wangetjes gehad (buitenkoon) op de foto hierboven kun je die wel herkennen.
 
Ziet er goed uit.
Geef die wang maar goed de tijd. Die zal een super smaak geven aan je spaghetti carbonara.
 
Helemaal niet nieuwsgierig, maar wat zit er in de worst.

Binnenkort wil ik zelf ook weer worst draaien. Heb nog een kruidenmengel van Wild Vleesch liggen: Appleknockers Flophouse.
 
BertM zei:
Worstjes zijn op... En goedgekeurd!!
De komende weken maar aan het draaien, in de koelkast ligt het volgende:
1 pancetta
1 guanciale
1 coppa

Nu volgt het lange wachten...

Hoe was het ook alweer... Oh ja, zonder foto's id het niet gebeurd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan