BasBQ
Beef en Steak

Wat een verschil

Sander Wiessner

Sprokkelaar
Berichten
30
Vrijdag voor het eerst met een losse temperatuur sensor gewerkt, ik had wel verwacht dat er iets verschil in de temperaturen zou zitten. De temperatuur op het deksel gaf bijna 100°C méér aan de de sensor op t rooster, dus alles wat ik de laatste tijd in high and fast heb gepost hoort eigenlijk hier thuis 🤣.
Zie hier het resultaat van een stuk lamsbout wat ik 2,5 uur op 110°C en daarna nog een half uurtje in aluminiumfolie heb laten sudderen, en kippendij in Griekse marinade.
IMG_20220506_183034.jpg
IMG_20220506_183059.jpg
IMG_20220506_185151.jpg
IMG_20220506_202328.jpg
 
Het ziet er allemaal lekker uit.

Maar nog belangrijker, heb je zelf verschil gemerkt met eerst?

De deksel thermometer kun je waarschijnlijk afstellen met een stelschroefje achterop of een grote moer rond de probe.

Als je een beetje zoekt hier op het forum vind je daar topics genoeg over.
 
Temperatuur sensor best enkel stellen in ofwel kokend water 100 grC ofwel in ijswater 0 grC.

Het is normaal dat de temperatuur niet overal hetzelfde is in uw bbq
 
Heel herkenbaar, alhoewel 100C wel veel verschil is. Het eten ziet er weer heerlijk uit.
 
Het ziet er allemaal lekker uit.

Maar nog belangrijker, heb je zelf verschil gemerkt met eerst?

De deksel thermometer kun je waarschijnlijk afstellen met een stelschroefje achterop of een grote moer rond de probe.

Als je een beetje zoekt hier op het forum vind je daar topics genoeg over.

Ga ik eens uitzoeken, bedankt voor de tip. Viel me wel op dat de temperatuur behoorlijk constant bleef en dat voor een redelijk dunwandige smoker. Vlees was onveranderd supermals

👍
 
lekkere gerechten en 100 graden wel erg veel. je hoort wel vaker een afwijking van rond de 30 graden maar 100 is wel enorm!
 
Terug
Bovenaan Onderaan