Vandaag voor het eerst pulled pork gemaakt. Om 8 uur rustig begonnen met koffie, vlees er om half 10 op en uiteindelijk om half 20h00 gegeten.
Het wedstrijdrecept van noskos gevolgd met een procureur van 2.5 kilo.
Dit was mijn eerste lange bereiding en daarmee ook voor het eerst een snake geprobeerd. Wat is dat gaaf! We hebben ruim 8 uur een constante temperatuur gehad. Slechts rond de 105 graden waardoor we wat langer nodig hadden maar ik was al lang blij dat we zo mooi constant bezig waren. Volgende keer zal ik de snake dikker maken om een hogere temp te krijgen.
Het resultaat was oprecht de lekkerste pulled pork die ik ooit gegeten heb. Niet dat ik heel veel geproefd heb maar TANDJES WAT LEKKER!!
Het recept zal jullie bekend zijn dus hierbij enkel nog beeldmateriaal in de volgorde:
-Injecteren
-Rubben
-Indirect garen
-PP glaze na 5 uur, daarna 2 uur terug, ingepakt en tot 92 graden gebracht
-Laten luchten en toen ingepakt laten rusten
-Pull'en en aanmaken met eindsaus
-Genieten
Erg bedankt voor het kijken
Groeten,
Tom
Het wedstrijdrecept van noskos gevolgd met een procureur van 2.5 kilo.
Dit was mijn eerste lange bereiding en daarmee ook voor het eerst een snake geprobeerd. Wat is dat gaaf! We hebben ruim 8 uur een constante temperatuur gehad. Slechts rond de 105 graden waardoor we wat langer nodig hadden maar ik was al lang blij dat we zo mooi constant bezig waren. Volgende keer zal ik de snake dikker maken om een hogere temp te krijgen.
Het resultaat was oprecht de lekkerste pulled pork die ik ooit gegeten heb. Niet dat ik heel veel geproefd heb maar TANDJES WAT LEKKER!!
Het recept zal jullie bekend zijn dus hierbij enkel nog beeldmateriaal in de volgorde:
-Injecteren
-Rubben
-Indirect garen
-PP glaze na 5 uur, daarna 2 uur terug, ingepakt en tot 92 graden gebracht
-Laten luchten en toen ingepakt laten rusten
-Pull'en en aanmaken met eindsaus
-Genieten
Erg bedankt voor het kijken

Groeten,
Tom