BasBQ
Beef en Steak

Warmhouden pp

 
 

Vuurvlieg

Stoker
Berichten
354
Weet iemand hoe je pulled pork warm kan houden en zo ja hoe lang. Ik heb een koelbox die ook kan verwarmen. Heb ook een crockpot. Probleem is dat mijn pp te vroeg gaar zal zijn en ik het dus pas over een uur of 5 wil eten. Misschien bbq temperen en gewoon onder de 88 graden houden tot de tijd daar is?

Gr. Rob
 
Als de PP klaar is.
De PP inpakken in aluminumfolie 2 lagen,dan inwikken in handeoeken en dan in de koelbox leggen.
Dan blijft het zeker 5 uur warm.
 
ba4ygade.jpg


Dit was hem dan gisteren
 
Wat Mike zegt + 1

Als je het al ver van te voren ziet aankomen kan je het vuur temperen naar 90 c
 
En nu vandaag na 22 uur klaar om in te pakken
remajy8a.jpg
 
Ok, bedankt voor de tips werd vanmorgen wakker bij een temp van 84 graden en was niet meer te stoppen. Inpakken dus maar tis een beetje vroeg voor pp
 
Wow, wat voor stuk vlees heb je daar?
 
Je koelbox even voorverwarmen met heet water en de loze ruimte opvullen met proppen krant zorgt voor minder afkoeling.
 
Ingepakt en wachten maar. Vond op zoek naar oude handdoeken (nieuwe mocht niet van de baas) een SLIGRO isoleertas tegen en heb de pp er ingewikkeld. Eerst in de  daarna in de koelbox ruimte opgevuld met oude lappen. Ben benieuwd wat de temp over een uur of 5 zal zijn.
 
Het is dus een hele varkensschouder van 7,3 kilo. Kwam de slgroslager  mee aanzetten toen ik hem vertelde dat ik pp wou maken. Het is m'n eerste en ben over het (uiterlijke) resultaat niet ontevreden, mooie bark. Alleen dus iets te vroeg klaar. Te vroeg begonnen zou je ook kunnen zeggen. Had wat verhaaltjes gelezen dat zo'n groot stuk wel eens meer dan 24 uur nodig zou kunnen hebben. Zal het garingsverslag met foto's nog wel op het forum zetten.
 
het is nooit te vroeg voor pulled pork :D
 
Wauw 7,3 kg, dat is nogal een joekel.
Ziet er nu al smakelijk uit.

En wat Big-T zegt "het is nooit te vroeg voor pulled pork"  :D

Eet smakelijk zo meteen.

Mac
 
7,3 kilo!!!!!!!!!!!! :eek:
Bliksem, dat is een stuk vlees!

Ziet er goed uit.
 
Ja is inderdaad een grote jongen. Heb hem net gepulled en ga voor het eerst proeven, heb het nog nooit gegeten dus weet ook niet wat ik moet verwachten. zit nu in (2) crocpots met een scheutje appelsap om het een beetje warm te houden tot dinnertime.
 
lekker hoor, mooi groot stuk vlees, je kan beter te vroeg klaar zijn dan 5 uren te laat, dan moeten je gasten zo lang op een houtje bijten  :)
 
u7uqa9av.jpg
(null)

En hier istie dan we pulled the pork en natuurlijk het schouderblad.

Beet je coleslaw gemaakt naar recept van Dominique met eigen twist van de pezo

y9u2y2en.jpg


Ga zo voor het eerst in mijn leven pulled pork eten.
Dank aan ieder op dit forum voor de tips and tricks. Weer veel bijgeleerd vandaag!
 
geniet er van, en daar is dit forum voor he
 
Terug
Bovenaan Onderaan