BasBQ
Beef en Steak

Warm gerookte zalmmootjes

 

Melis L.

Sprokkelaar
Berichten
41
Als onderdeel van een twee gangenmenu als voorgerecht lekker warmgerookte zalm gemaakt. In verleden al vaker hele zijdes op de WSM gedaan, nu voor het eerst op de kamado. Vergeten een hele zijde te bestellen, de visboer stond ook niet in de buurt en op de zaak alleen nog e.e.a. in de vriezer. Dus gewoon een keer wat mootjes bij de Jumbo gehaald. Lekker in een rubje gezet van wat viskruiden, peper, lichte basterdsuiker en wat thijm. Kleine twee uurtjes laten marineren. Voor bij de sla lekker wat tomaatjes in een aluminium bak gedaan met wat verse knoflook, sjalotjes, thijm, peper, zeezout en olijfolie. Kamado aangestoken voor de zalm en de Weber voor de tomaatjes en de garnituren voor bij het hoofdgerecht. Voor het roken twee blokjes eik gebruikt.
IMG_2478.jpg
IMG_2479.jpg


IMG_2481.jpg
IMG_2482.jpg


Resultaat: botermalse zalmmootjes. Verhit tot circa 58 a 60 graden. Tijdje op die temperatuur kunnen houden zodat ie niet doorslag. Lekker met wat rucola, paar subtiele kloddertjes goeie mayo (fan), gepofte tomaatjes met knoflook en sjalot. Heerlijk vonden wij.
Overigens: met die hele zijdes leg ik het direct op rooster. Gaat altijd goed en de eiwitjes die verloren gaan lopen dan weg naar de lekbak. Nu bleven ze op het plaatje aan de mootjes kleven. Was zeer eenvoudig te verwijderen met een mesje of vork.
IMG_2483.jpg
 
Mmmm dit is zooooo lekker😋. Heerlijk met pasta of aardappelpuree. Zelf vind ik de combo van zalm en dille altijd top. Dit had ik ook graag geproefd....
 
man man man. schuif maar door
voor dit soort gerechten kan je me altijd bellen
ziet er goed uit zeg
 
Mmmm dit is zooooo lekker😋. Heerlijk met pasta of aardappelpuree. Zelf vind ik de combo van zalm en dille altijd top. Dit had ik ook graag geproefd....
Haha ja was vergeten dille mee te nemen en de thijm lag nog in de koelkast :)
 
Laatst bewerkt:
Mooie mootjes op het bordje
Ook eens op een plankje proberen.
 
Niets mis met een overheerlijk warm gerookt stukje zalm. Stuur maar een mootje op. 😋😋
Handig dat je twee Q's beschikbaar hebt.
 
Mooie stukjes zalm. Hier komt elke woensdag vis op tafel. Afgelopen weken Dorades gemaakt. Toch maar weer eens zalm bestellen, wat hier krijg ik wel honger van


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Mooie stukjes zalm. Hier komt elke woensdag vis op tafel. Afgelopen weken Dorades gemaakt. Toch maar weer eens zalm bestellen, wat hier krijg ik wel honger van


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Heerlijk dorade. Gegrild in z’n geheel?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Heerlijk dorade. Gegrild in z’n geheel?

Zeker weten. Wat Italiaanse kruiden, knoflook, zout en peper. Paar uien ringen en wat citroensap. Even op de WGA gegrild. 2x 4,5min ongeveer.

IMG_7740.jpg


IMG_7743.jpg


Het ging wonderbaarlijk goed op dit rooster. En daarna smullen natuurlijke. De kindjes zijn er ook dol op.
 
Zeker weten. Wat Italiaanse kruiden, knoflook, zout en peper. Paar uien ringen en wat citroensap. Even op de WGA gegrild. 2x 4,5min ongeveer.

Niet te complex, love it. Had het van de zomer met zelf gevangen zeebaars. Peper, zout, citroen, rozemarijn. Om en om op de Weber, geen gezeur.
Zeebaars 1.jpg
Zeebaars 2.jpg


Simpel is good!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Terug
Bovenaan Onderaan