BasBQ
Beef en Steak

Warm gerookte zalm

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Ik ben gek op vis! En als het van mijn BGE komt helemaal!
Ik maakte een stuk warmgerookte zalm waar we 2 dagen plezier van hadden.

Deze warmgerookte zalm is wel low maar niet echt slow. In zo’n 20 minuten op het ei is hij klaar om verder te verwerken. Ik maakte hem met een saffraan risotto en de volgende dag in een lunchsalade. Beide met zeekraal als zilte toevoeging.

41035BC1-2335-412F-9C7E-4E09BAA249B7.jpeg

7833D286-90CB-42D5-A2B6-EE03A28A6669.jpeg
7669A825-A9F7-4694-8432-C5C5E7D6A099.jpeg
AFDBDA36-88CA-470F-9B67-3DAEA5280E63.jpeg
 
Ziet er heerlijk uit Lin. Echt iets voor de zomer. Moet toch eens in jou receptenboekje gaan kijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lin
Hoe warm wordt de zalm eigenlijk met warm roken.
Mijn vrouw is zwanger en kan daardoor geen koud gerookte zalm eten (waar ze helemaal gek op is).
Wellicht is dit dan een heerlijke optie!

Alles voor het vrouwtje hè ;)

Gerecht ziet er heerlijk uit!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 
Deze zalm is warm gerookt op zo’n 80 graden en is gaar als de eiwitten stollen. Volgens de geleerden stollen de eiwitten van vis zo rond de 50 graden.

Ik heb niet zoveel verstand van zwangerschappen maar ik denk dat de temperatuur dan nog te laag is?
 
Volgens Voedingscentrum moet je de zalm tot 70 graden verhitten. Mijn vrouw is ook zwanger en sindsdien eten we de zalm dus ook ‘droog gerookt’ zoals ik het noem. Morgen staat het weer op het menu en dan ga ik mijn stuk er gewoon wat later op leggen zodat ze hopelijk gelijk klaar zijn en mijn stuk niet droog is.
De smaak ik opzich gewoon hartstikke lekker het is alleen jammer dat de vis wat droog wordt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Prachtige foto's, jij hebt vast genten
 
wauw! dat ziet er goed uit. Zeker die foto met dat brood erbij
jammy
 
Wow Lin, zalige plaatjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan