BasBQ
Beef en Steak

Walnoot snippers

christian.rolfes

Tondelzoeker
Berichten
12
Na het snoeien van mijn walnotenboom heb ik de takken versnipperd. Kan ik deze gebruiken als rookhout?
Ik heb het bewust apart gehouden van ander snoeihout en droog weggezet. Maar is het bruikbaar?
 
ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik geen verschil proef, ik heb kersen, peer en appel. het smaakt allemaal naar rook...  ;)
alleen de hickory (weber zak) is echt wat heftiger. en roken op laurier is echt anders (heel lekker).
en ik heb een keer gerookt op pistachenootschillen, smaakt ook gewoon naar rook.

 
Marieken zei:
ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik geen verschil proef, ik heb kersen, peer en appel. het smaakt allemaal naar rook...  ;)
alleen de hickory (weber zak) is echt wat heftiger. en roken op laurier is echt anders (heel lekker).
en ik heb een keer gerookt op pistachenootschillen, smaakt ook gewoon naar rook.

Bedoel je dan laurierblad of laurierhout?



 
El Fumarole zei:
Marieken zei:
ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik geen verschil proef, ik heb kersen, peer en appel. het smaakt allemaal naar rook...  ;)
alleen de hickory (weber zak) is echt wat heftiger. en roken op laurier is echt anders (heel lekker).
en ik heb een keer gerookt op pistachenootschillen, smaakt ook gewoon naar rook.

Bedoel je dan laurierblad of laurierhout?

laurierblad. ik gebruik het als vervanging van pimenthout voor jamaicaanse jerk bbq recepten.

en ik heb een recept voor makreel in laurierblad waar ik het ook voor gebruik.

laurierhout kan misschien ook, geen idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan