BasBQ
Beef en Steak

Walchers Gilde en experimentje

 
 

ThaReaper

Kooltjesharker
Berichten
158
Afgelopen weekend hebben we hier weer eens spek gemaakt  :D

Aangezien we hier alleen colorozo-zout hebben liggen en het Walchers Gilde Spek de vorige keer goed is bevallen besloten om hier mee te beginnen.
Daarnaast wou ik ook proberen om lekker pittig spek te maken dus dit gedaan op basis van het Walchers.
Ik heb onder de marinade 11 druppels chili-extract gedaan en deze net als het andere stuk behandeld.

De spekkies lekker in de marinade gelegd en voor 3 dagen laten marineren.
20141108_130149.jpg


Iedere dag even lekker gemasseerd en omgedraaid zodat alles goed door kon trekken.

Toen was het zaterdag tijd om ze op de smoker te gooien, het stukje met het sat?stokje is het pittige stukje.
20141108_154120.jpg


Tussendoor moest de smoker nog even open om de kalkoenfilet er op te kunnen gooien dus stiekem even spieken.
20141108_163753.jpg


Het resultaat na ietsjes meer als een uurtje waren 2 stukjes spek van 72?C en een heerlijk aroma door het huis heen  :blush:
20141108_171345.jpg


20141108_171404.jpg


Wat vonden we er van?
Heerlijk weer dat Walchers Gilde! Net als de vorige keer goed gelukt met een lekker rooksmaakje.
Het pittige stuk spek viel verbazingwekkend ook erg goed in de smaak bij iedereen, het had net wat meer pit als het Walchers alleen niet zo erg dat je naar een glas melk gaat rennen. Na een dagje in de koelkast rusten is hij wel een stukje pittiger geworden maar nog steeds goed te hebben.  :D
 
lust ik
 
Lekker knabbelen zeg!
 
Spek is verslavend.
 
Lekk?h!
 
Ziet er fantastisch uit!!
Is er eigenlijk een verschil tussen Walchers spek en Zeeuws spek?
 
Inderdaad, wij vonden de vorige keer toen we ze beiden hebben gemaakt het Walchers net wat lekkerder vanwege het beetje pit wat deze heeft maar een stukje Zeeuws zeg ik ook geen nee tegen  :D

Hier zijn inmiddels beide stukken spek opgesnoept  :p
Volgende keer wordt het waarschijnlijk weer een stuk pittig spek erbij maken want iedereen wou deze proberen terwijl ik hem juist maakte om een heel stuk spek voor mezelf te hebben  :blush:  ;)
 
Heerlijk hoor
 
Ziet er goed uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan