BasBQ
Beef en Steak

wagyu vlees

 

rokendrib

Kooltjesharker
Berichten
112
goedemiddag,

ik heb nu al een maand of vier a vijf wagyu picanha's en ribs in mijn vriezer liggen.
ik had daar ook burgers bij, maar die zijn op.  :'( deze had ik ongerubd, naturel op de q gedaan en ze waren heerlijk van zichzelf.
nu heb ik nog twee ribs liggen en ook twee picanhas. nu vraag ik me met name af hoe ik de ribs moet bereiden. ik kan me niet voorstellen dat ik deze 5 uur moet low & slowen, omdat dit vlees van zichzelf al zo zacht is. ook durf ik ze niet goed te rubben, denk dat dat zonde zal zijn.

iemand idee?n?
alvast bedankt,

groetjes,

RR
 
Ik wou dat ik die picanha's bij mijn in de vriezer had liggen.

Ken je helaas niet helpen met de ribs, deel eigenlijk je mening.
Het vlees is al zo mals en de smaak van wagyu vlees is naturel al erg lekker.

Wat betreft de picanha, dat vlees heeft niet meer dan zout en peper nodig als je "normale" picanha hebt. Dus bij wagyu zal dat niet anders zijn. Zal wel lekker vlammen zo een wagyu picanha 8)

Ben benieuwd naar je bevindingen als je de grote stap waagt, wil namelijk binnenkort ook wat wagyu bestellen, begin van het jaar bij de bbq bijeenkomst de burgers geproefd en die waren super, en in het verleden wel eens een kobe gehad toen ik in Japan offshore was geweest.
Uit eten met de klant , wat een straf.

 
Tsja, tis een lastige...neig toch ook sterk naar alleen wat peper en zout voor de ribs.

Mijn vrouw staat op punt van bevallen en ik MOET wachten tot de kleine eruit is, anders
kan ze niet meegenieten. Dus ik denk dat dit een feestelijk paasmaaltje gaat worden :p 
ik houd je op de hoogte.
 
Wat voor soort ribs zijn het? Short ribs? Daar zijn wel wat gerechten voor te vinden, maar de meeste zullen inderdaad Low&Slow zijn.

Ow, ja en die picanha's die zijn vast niet goed, stuur die maar naar het bestuur dan zorgen wij wel dat ze op de juiste manier worden vernietigd ;)
 
Dit zijn runder-ribben dat is sowieso anders dan varkens spareribs.
 
als je het alleen niet af kan, wil ik wel een handje komen helpen Dennis  :)
 
E?n van de beste low en slow dingen die ik heb gegeten was bij Blacks BBQ in Texas, beefribs!
 
Misschien is dit wat;

Kobe Beef America - Recipes

Barbequed Beef Ribs
Ribs, Recipes
Yields 8-10 Servings

Ingredients

2 Each Wagyu Beef Rib Racks
As Needed Kosher Salt
As Needed Black Pepper (coarse ground)
1 Cup Vegetable Oil
2 Cups Barbecue Sauce (see recipe)
2 Each Oranges (cut into quarters)
4 Each Chipotle Chiles
4 Each Jalape?os (chopped)
1 Cup Tomato Paste
2 Cups Onions (chopped)
2 Tablespoons Garlic (minced)
1 Cup Honey
? Cup Worcestershire Sauce
1 Cup Cider Vinegar
24 oz  Beef Stock
? Cup Liquid Smoke
8-10 Each Bay Leaves

Method

Coat meat heavily with salt and pepper.  Rub into the meat.

Place meat into a hot roasting pan containing the oil. Sear the ribs well on both sides. (Or you may place the ribs onto a hot barbecue grill then place into a roasting pan).

Meanwhile, place remaining ingredients into a sauce pot. Bring to a boil then simmer for 10 minutes. Pour over the ribs. Cover the pan tightly.

Place into a preheated 200 degree oven for 8 hours or until the meat is tender.

Strain the pan drippings and serve as extra sauce.
More Kobe Beef America - Recipes...


Gevonden op http://www.kobe-beef.com/
 
zou je dit ook in het NL kunnen/willen plaatsen? Er zijn ook mensen hier die het engels niet helemaal goed de baas zijn  :)
 
Dit recept vraagt om twee racks, ik denk dat dat wat anders is dat de ribben die RR heeft.
 
@leo Als ik achter me computer zit zal ik me eens over buigen om dit voor je te vertalen. (zit nu via tapatalk iPad/iPhone te tikken)

@noskos Ging er van uit dat het racks waren, aangezien hij het over 5 uur L&S had. Weet niet welke andere ribs er nog meer 5 uur L&S moeten ?
 
Laat maar hoor Rob, als het iets was wat je zelf had gemaakt en tussen de recepten post dan graag in het NL, maar zo even tussendoor om iemand op weg te helpen dan is dit prima.
 
Geen probleem hoor, als iemand dit graag zou willen maken ken ik het wel vertalen. Zelf geen problemen met Engels.
 
mensen,

bedankt voor de inspiratie. ik weet nu zeker dat ze toch een mooi
tijdje low en slow gaan. om ze in de bbq saus te plempen..daar ben ik niet zeker van,
denk dat ik ze de eerste keer toch een beetje naturel houd.
mijn zoon is inmiddels geboren, dus ergens dit weekend ga ik mijn vrouw
een groot plezier doen na haar zwangerschapsdieet...hoewel ik me nu besef
dat ze ze gewoon had mogen hebben als ik ze 5 uur low en slow... :-[ 
 
RokendRib zei:
mensen,

mijn zoon is inmiddels geboren, dus ergens dit weekend ga ik mijn vrouw
een groot plezier doen na haar zwangerschapsdieet...hoewel ik me nu besef
dat ze ze gewoon had mogen hebben als ik ze 5 uur low en slow... :-[ 

gefeliciteerd met je zoon, en geniet ervan samen met je vrouw  :)
 
Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Geniet ervan
 
mijn zoon is inmiddels geboren

Ik zou zeggen van harte gefeliciteerd, maar ja, zonder foto is het natuurlijk niet gebeurd ;)
 
Je hebt gelijk, Noskos, maar is echt gebeurd hoor  :D


foto-2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan