BasBQ
Beef en Steak

Wagyu tomahawk van de Braai

Als ik later groot ben wil ik ook een braai 😎
Mooi stuk vlees Dennis, en helemaal gaaf zo met dat houtvuur er bij. Komt er ook een filmpje van? Die braai aan het werk blijft zo cool.
 
Als ik later groot ben wil ik ook een braai 😎
Mooi stuk vlees Dennis, en helemaal gaaf zo met dat houtvuur er bij. Komt er ook een filmpje van? Die braai aan het werk blijft zo cool.

Ja, Dennis tijd voor een filmpje :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Als ik later groot ben wil ik ook een braai 😎
Mooi stuk vlees Dennis, en helemaal gaaf zo met dat houtvuur er bij. Komt er ook een filmpje van? Die braai aan het werk blijft zo cool.
Ik heb zelf geen braai. Van de tomahawk kan ik wel een keer een video maken als daar behoefte aan is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Ik heb zelf geen braai. Van de tomahawk kan ik wel een keer een video maken als daar behoefte aan is.
Tuurlijk, en dan helemaal all the way. Botje mooi maken enz enz. Dat het een steren stuk gaat worden.
Ook leuk om eens een Wedstrijd gerecht te maken. Of het nu steak is of kip. Van start tot eind van inleveren.
 
Als ik later groot ben wil ik ook een braai 😎
Mooi stuk vlees Dennis, en helemaal gaaf zo met dat houtvuur er bij. Komt er ook een filmpje van? Die braai aan het werk blijft zo cool.
Waarom geen braai ipv een vuurkorf? In vergelijking met de rest van je tuin vallen de kosten best mee.
Jaa broer, koop een braai 😁😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Tuurlijk, en dan helemaal all the way. Botje mooi maken enz enz. Dat het een steren stuk gaat worden.
Ook leuk om eens een Wedstrijd gerecht te maken. Of het nu steak is of kip. Van start tot eind van inleveren.
Wedstrijdbereidingen kunnen zeker. Al is dat misschien maar voor een klein groepje mensen interessant. Daarbij zijn de gerechten die we op de wedstrijd maken niet iets dat ik mijn gasten thuis voor zou zetten. De smaken zijn echt over the top. De jury neemt maar één hap en je wilt dat die opvalt. Eén hap is dan heel heftig, veel meer daarvan veel te veel om nog lekker te zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bram
Mooie foto's! dat zal een heerlijke maaltijd geweest zijn :D

Dat bot is denk ik ook nog wel afgekloven ? ( lijkt nog wel iets aan achtergebleven te zijn ) ;)
 
Wedstrijdbereidingen kunnen zeker. Al is dat misschien maar voor een klein groepje mensen interessant. Daarbij zijn de gerechten die we op de wedstrijd maken niet iets dat ik mijn gasten thuis voor zou zetten. De smaken zijn echt over the top. De jury neemt maar één hap en je wilt dat die opvalt. Eén hap is dan heel heftig, veel meer daarvan veel te veel om nog lekker te zijn.

Dat is ook waar. Maar stiekem (waaronder ik) zijn er denk ik veel BBQ liefhebbers die niet het lef hebben om aan een wedstrijd deel te nemen. Vind mezelf daar niet een bekwaam BBQer genoeg voor. Maar ik vind de technieken, keuzen hoe en waarom wel interessant. Is maar een gedachte
 
Bij wedstrijden moet je vooral lol hebben in de zoektocht naar beter. En weten dat je voor een jury kookt. Een jury waarbij je niemand voor het hoofd wilt stoten. Dus eigenlijk moet je middelmatige, veilige smaken gebruiken. Maar dan wel de beste middelmatige, veilige smaken 😂
Hoewel ik zelf mijn Koreaanse Pulled Pork het lekkerst vind zou ik dat nooit aan een jury voorzetten omdat die een bepaalde verwachting hebben en alles dat daarvan afwijkt al snel minder scoort.
Maar als je kip, ribs en PP kan maken dan kun je gewoon aan een wedstrijd meedoen hoor. Die brisket verkloot het merendeel toch 😂
 
Maar als je kip, ribs en PP kan maken dan kun je gewoon aan een wedstrijd meedoen hoor. Die brisket verkloot het merendeel toch 😂
Haha, dan sla ik de brisket wel over en maak wel een extra ribbeltje.
 
Wordt wel weer eens tijd :)
 
Wat een prachtig stuk vlees en foto's 😁👍
 
Wat een straf om te eten zeg.
Ziet er overheerlijk uit en de complimenten voor de foto's.
vooral de foto's met de tomahawk klaar op de plank.
Ik denk dat ik al weet wat ik dit weekend ga eten......:unsure:
 
Terug
Bovenaan Onderaan