BasBQ
Beef en Steak

Wagyu ribeye

 
 
 

RdB

Kooltjesharker
Berichten
132
Afgelopen dinsdag heb ik bij de slager 1.2 kg wagyu ribeye besteld. Komende 4 weken wordt het in de dry age kast gerijpt. Zaterdag loop ik langs voor een foto,  nu al zin in dit hele project :) 18 juli gaat ie op de bbq. Zaterdag hoor ik ook wat het kost hehe.
 
pff. 4 weken wachten. Succes!
Lijkt me errug lekker
 
Maak je portemonnee maar nat!
Wel fijn vlees...
 
El Fumarole zei:
Maak je portemonnee maar nat!
Wel fijn vlees...

Ach ja als we allemaal blijven sparen komen we nooit de crisis uit, ik doe eigenlijk een goeie daad ;)
 
RdB zei:
Ach ja als we allemaal blijven sparen komen we nooit de crisis uit, ik doe eigenlijk een goeie daad ;)

Dat is de spirit!

Kom maar op met de foto's van dat fijne monster straks :)
 
dit zijn altijd leuke projecten
 
Nou, had ik gisteren een verhaal getikt, druk ik op "verzenden", springt het hele forum op zwart, excuses heren ;)

Dus, ik ging kijken bij de slager hoe het verliep. Hij raadde mij aan om het eerst een week te laten wet-agen voordat het de dry-age kast in ging. Anders zou ik erg veel gewicht verliezen. Het wordt dus volgende week afgesneden. De prijs valt me enorm mee: 47,50 per kilo. Ik begrijp niet helemaal hoe dat kan, misschien omdat ze dit normaal alleen direct aan horeca leveren? Of zou het mindere kwaliteit wagyu zijn?

Ze hadden aardig wat trouwens, iemand interesse in een kilo of 9 wagyu ;)?
2a4qx4m.jpg


En hiervan wordt ongeveer 1/3 van mij:
k4x2r.jpg


Volgende week weer een update.
 
Dat je zolang kan wachten zeg!! :p :p :p
 
structor zei:
Hmmm was jij dat, goed jouw account gaat op zwart >:) >:)

O nee dan weet ik niet hoe dit afloopt ;)
=))

Laat hem leven! Ik wil ook de afloop weten!!
 
Gaaf. Ik ga dit volgen
 
Dit loopt uiteraard nog, daar ligt ie:

2wbsx06.jpg


Volgende week is het zover.
 
Dat het verhaal rond de aanschaf van een stuk vlees zo boeiend kan zijn. Bijna alsof je een kindje ergens uit midden Azi? adopteert. Geweldig!
 
RichardElCheapo zei:
Dat het verhaal rond de aanschaf van een stuk vlees zo boeiend kan zijn. Bijna alsof je een kindje ergens uit midden Azi? adopteert. Geweldig!
+1
Ach, je bent carnivoor, of niet......
 
Ik heb begrepen dat die kindjes per kilo niet zo goedkoop zijn.
En dan mag je ze ook nog niet op de barbecue gooien....
 
Hups, daar is ie! Vriendin is helaas met de camera weg dus het worden S4 foto's.
Iets minder dooraderd dan ik dacht maar zelfs rauw ruikt ie geweldig. We zijn maar met twee man, de derde heeft afgehaakt (knuppel), dus dat wordt nog dooreten :D

k0stph.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan