BasBQ
Beef en Steak

waarom sauzen en glac? verwarmen?

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Is dit voor de smaak, de dikte, de houdbaarheid, de temp verschil met vlees?

Ik hoor graag van de experts waarom!?

tata,
H.
 
ik verwarm de sauzen bijna nooit. Als je het verwarmd wordt je glace (vaak saus & product met hoog suiker gehalte, zoals honing, stroop oid) wordt het beter 1 geheel en wat dikker. nogmaals, ik doe het nooit.
 
Ik verwarm het ook, je kunt het dan dunner smeren omdat het vloeibaarder word, en het oog wil ook wat ( nou ja mijn oog) . Beter 2x dun, dan 1x een dikke plas.
 
helder!

dank allen.
 
Ik verwarm alleen maar als er ingredi?nten in zitten die koud slecht mengen, verder maak ik m'n glazes vaak wat dunner met appelsap of appelazijn (of beide als ik in een gekke bui ben ;) ). Die paar druppels glaze zullen je PP echt niet veel doen afkoelen.
 
Ik smeer hem er zo koud op! :eek:
 
Ik warm mijn glaze op omdat hij dunner is dan en beter streeploos uit te smeren is. Verder heb je ook niet dat de buitenkant, van bijvoorbeeld je ribs, afkoelt.
 
Ik verwarm het ook, minder temp verschil maar ook beter smeerbaar.
 
Same here!
Verwarmen maakt het beter mengbaar en smeerbaar.
Mocht ik onverhoopt een beetje laksaus van een vorige keer over hebben, dan gooi ik dit altijd terug in een steelpannetje en verwarm het vlak voor het smeren naast het vlees op de Q.
 
DanBras zei:
Same here!
Verwarmen maakt het beter mengbaar en smeerbaar.
Mocht ik onverhoopt een beetje laksaus van een vorige keer over hebben, dan gooi ik dit altijd terug in een steelpannetje en verwarm het vlak voor het smeren naast het vlees op de Q.
Ons hollanders bin zunig ;)
 
Hmmm ik moet denk ik m'n saus toch maar eens gaan verwarmen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan