BasBQ
Beef en Steak

Waarom blijven die Amerikanen (Weber) briketten gebruiken

 
 

dromer1967

Pitmaster
Berichten
537
Ik kijk op you tube relatief veel naar Amerikaanse kneuters. En het valt me daar op, dat ze vrijwel allemaal briketten gebruiken en vaak nog Weber ook.

Hier op het forum (en ik denk wel in heel Nederland) is de consensus van de serieuzere kneuter toch wel dat kokosbriketten vele malen prettiger zijn in gebruik. Constanter, langer, minder as, vriendelijker voor het milieu afijn dat is hier bekend.

Vanwaar toch dat verschil vraag ik me dan af? Er zijn echt veel pro's of semipro's aan het werk daar op you tube. Waarom dan toch vasthouden aan die (veelal) Weber briketten. Is dat echt alleen maar bijvoorbeeld om dat Weber ook Amerikaans is en de Amerikanen vinden alles uit Amerika nu eenmaal geweldig en veel beter?

Ik vroeg het me gewoon af :)
 
Er wordt heel erg veel Kingsford gebruikt ook in de VS. Onze kokosbriketten zijn een stuk beter. We hebben ook de Amerikaanse briketten gebruikt bij de Jack. Amerikanen houden ook van veel meer rook, misschien dat het daar wel wat mee te maken heeft. Daarbij geeft de gemiddelde Amerikaan in het Zuiden geen ruk om het milieu.

En Pro en semi-pro, dan is er misschien ook wel een sponsorship dat loopt. Als jij een pallet gratis briketten in de tuin krijgt die misschien minder zijn maar gratis....
 
Terug
Bovenaan Onderaan