BasBQ
Beef en Steak

Waar thermometer plaatsen?

etienne_91

Tondelzoeker
Berichten
15
Nu ben ik bezig om alles voor mijn gedeelte van het kerstdiner voor te bereiden; nu worstel ik echter met de vraag; als ik indirect ga Q?n met 1 warm en 1 koud gedeelte, waar moet ik m'n deksel thermometer boven doen? boven de kolen of het koude gedeelte?
 
etienne_91 zei:
Nu ben ik bezig om alles voor mijn gedeelte van het kerstdiner voor te bereiden; nu worstel ik echter met de vraag; als ik indirect ga Q?n met 1 warm en 1 koud gedeelte, waar moet ik m'n deksel thermometer boven doen? boven de kolen of het koude gedeelte?

In ieder geval niet boven de kolen. Dus op het indirecte gedeelte. Je meet dus de temperatuur die het vlees ook ervaart.
 
Rob +1
 
En nog beter, trakteer jezelf op een of twee ikea's fantast thermometers. Zo weet je precies de temperatuur van je vlees en de temperatuur op het rooster.
Ik heb zelf proefondervindelijk moeten constateren dat de temperatuurmeter in de deksel aardig kan afwijken.
 
Tr1ppl3B zei:
En nog beter, trakteer jezelf op een of twee ikea's fantast thermometers. Zo weet je precies de temperatuur van je vlees en de temperatuur op het rooster.
Ik heb zelf proefondervindelijk moeten constateren dat de temperatuurmeter in de deksel aardig kan afwijken.
+1  Meten is goed eten!!!!
 
Tr1ppl3B zei:
En nog beter, trakteer jezelf op een of twee ikea's fantast thermometers. Zo weet je precies de temperatuur van je vlees en de temperatuur op het rooster.
Ik heb zelf proefondervindelijk moeten constateren dat de temperatuurmeter in de deksel aardig kan afwijken.

Ik lees ook overal iets dat je de probe van de Fantast in een aardappel moet doen? En vooral daar een vraag over ook v.w.b. de probe in m'n vlees; moet de naald helemaal in het product zitten of mag het alleen de punt zijn? En wat is meest betrouwbaar?

Jullie merken 't al; ik ben een n00b :-/
 
etienne_91 zei:
Ik lees ook overal iets dat je de probe van de Fantast in een aardappel moet doen? En vooral daar een vraag over ook v.w.b. de probe in m'n vlees; moet de naald helemaal in het product zitten of mag het alleen de punt zijn? En wat is meest betrouwbaar?
De probe gaat door een aardappel (een ui, prop alufolie oid) om te voorkomen dat de punt het rooster raakt en daardoor een verkeerde waarde aangeeft. Zorg er wel voor dat de punt een stuk door de aardappel steekt, het meetgedeelte zit in de punt.

Bij de foodprobe steek je tot de plek die je wilt meten, meestal het dikste gedeelte. Als je alleen het puntje in het vlees prikt is de kans groot dat deze eruit komt, vandaar dat deze er vaak verder in gestoken wordt

etienne_91 zei:
Jullie merken 't al; ik ben een n00b :-/
Dat zijn we allemaal geweest  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan