BasBQ
Beef en Steak

Waar staat jouw BBQ?

Vraagje zo’n tegel in je buiten keuken kan dat gewoon een beton tegel zijn.

En je moet ook rekening houden met vlekken in je beton, daar moet je echt wel bescherming op zetten, tenzij die vlekken jou niet storen uiteraard.
Nu in de winter gaat niet iedereen bbqen, maar als het niet regens is het voor mij bbq weer om het zo te zeggen. Je kan ook gewoon een paar onderzetters gebruiken, desnoods in hout ofzo.

Als je voor zo een tegel gaat, regelmatig wat bijenwas opzetten, krijgt dit een mooie laag en veel meer resistent tegen vlekken. Beton is op zichzelf zeer poreus. In mijn vorige woning (nieuwbouw) had ik een gepolierde betonnen vloer, niet exact hetzelfde, maar toen ook voor de keuken gekeken voor een werkblad in beton, is uiteindelijk composiet geworden. Maar als je morst was daar toch echt wel de booschap, snel kuisen. En ook toch beetje voorzichtig zijn met zuren want dat geeft vlekken. Maar als je regelmatig hete dingen opzet dan gaat je beschermlaag dus wel vrijwel meteen slijten, dusja, onderzetters gebruiken.
 
Als ik nu een tafel zou maken dan zou ik een houten blad doen en een onderzetter erop. Scheelt hoop werk en gewicht 😁
 
Als ik nu een tafel zou maken dan zou ik een houten blad doen en een onderzetter erop. Scheelt hoop werk en gewicht 😁
Ja dat heb ik gedaan maar nu erger ik me aan de brandvlekjes die de vonken hebben veroorzaakt. Blad staat dik in de lak en alles moet er af om die vlekken eruit te krijgen. Dus ik ga weer terug naar steen. Of dit beton word of natuurstenen tegels weet ik nog niet. Bovendien is het heel lastig om mijn kamado eruit te tillen en ik wil nog enkele andere aanpassingen doen.
Maar ja hout blijft mooi.
 
Mijn bescheiden plekje is nu ook klaar, niet groot maar sta wel droog😀

IMG_7379.jpeg


IMG_7381.jpeg


IMG_7382.jpeg
 
Ziet er super uit! Hoe heb je het gat in het werkblad gekregen?
Het blad is op maat gemaakt door een meubelmaker. Het bestaat uit twee delen, de naad zit achter de bbq. Hoe ze het precies gedaan hebben weet ik niet, maar de meeste large modellen passen erin.
 
Lekker de ruimte ook
 
Terug
Bovenaan Onderaan