BasBQ
Beef en Steak

Waar staat jouw BBQ?

3e3b4da7c7427253692a3df18cb3e694.jpg


Hier staat momenteel mijn BBQtje bezig te roken. Plannen voor komend jaar om een kamado aan te schaffen en achter in de tuin een overkappinkje te bouwen.
 
Als vrienden langs komen bleek de Junior echt te klein, dus een large bijgekocht en deze tegen alle regels en waarschuwingen in ook in ons tuinhuisje geplaatst. (met door reuma aangetaste gewrichten ga je niet voor je plezier buiten in de regen en kou staan)  Rookkanalen naar buiten gemaakt met een simpel verwijder baar deel dat over de margrietschijf past. Dit werkt perfect geen spoortje rook binnen dus je denkt zal wel goed zijn, maar om zeker te weten toch een koolmonoxide alarm aangeschaft. Met rookkanalen aangesloten en deksels dicht geen probleem, CO concentratie 000 ppm. Maar uit alarm meldingen van dat ding bleek terwijl geen rook binnen, er wel behoorlijk hoge concentraties (reukloos en onzichtbaar)  koolmonoxide gas vrij kwamen tijdens openen van het deksel. Zelfs met beide tuinhuisdeuren open (??n zijde tuinhuis geheel open en windstil weer) liep de CO concentratie in het tuinhuis op naar + 170 ppm. Om die reden zou ik iedereen die een bbq in een deels gesloten overkapping plaatst willen aanraden vooral met windstil weer toch een beetje voorzichtig te zijn. Zeker bij uitdoven (te weinig zuurstof )loopt de concentratie CO gevaarlijk hoog op
X6x0YfDm.jpg
[/img]
 
De rook kan aan 2 kanten goed weg. Alleen op windstille dagen wil de rook wel eens beetje blijven hangen. Meestal valt het met de rook ook wel mee. Daarom wil ik voor in de zomer misschien nog een afzuiging naar boven.

a279d9ab41d440ffc3ad45fd9bbf1c37.jpg
 
Helaas nog niet overdekt.. verder tevreden!

8bd7362e9349f68fe4f4e110843424e1.jpg
 
De verhuizing is een feit. Na wekenlang regen afgelopen weekend eindelijk eens even tijd gestoken in de BBQ.
Het is nog even behelpen, maar het begin is er;

tYaEORO.jpg


Uiteraard volgt er nog een overkapping met dicht dak en lichtkoepels, hoekopstelling keuken met Weber57, WSM37, werkblad en spoelbak en stand-alone bastard large. Maar ook nog genoeg in huis te doen, dus voorlopig maar eventjes zo.
 
Dat is wel een heel mooi plekje zeg! wat een ruimte. Haard, televisie, koelkast.....Beter dan het appartement van mijn studietijd.
 
Dat ziet gaaf uit hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
21bdcf6fd232a28dc1ad97803466996f.jpg

Zo die van mij staan in ieder geval ook droog. Ik twijfel nog of ik aan de voorkant (de kant waar je staat zegmaar) nog een stuk van het dakje af zaag. Voor het mooie zou er een stukje af moeten maar nu sta ik zelf wel lekker droog als het regent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Haha geweldig. Heb ze toentertijd bij de praxis gehaald. Mooie kachel trouwens
Wij ook eind vorig jaar. Dankje, gekocht bij een man in amsterdam die die dingen restaureert, erg leuke showroom om eens rond te kijken als je van zulk spul houdt.
 
20200514_154858.jpg

Eindelijk een droog plekje voor mijn DIY BBQ tafel. We gaan hier ongetwijfeld een hoop plezier van hebben. Misschien alleen nog een rookafvoerpijp maken, maar ik hoop eigenlijk dat niet nodig is. Dat gaan we van het weekend maar even uitproberen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan