BasBQ
Beef en Steak

Waar laten jullie tijdelijk hete onderdelen?

 
 

Daniel_Mono

Sprokkelaar
Berichten
36
Vandaag voor het eerst tijdens de bbq moeten wisselen tussen direct en indirect. Nu leverde dit meteen de vraag op: Waar laat ik mijn hete onderdelen?

Ik heb alleen het standaard onderstel en geen meubel. Ik heb ze nu op de bbqat eronder gelegd, echter komen daar nu wel strepen op van het rooster en werd ook niet echt vrolijk van de hete heatdeflectors.

Hoe doen jullie dat normaal gesproken?
 
  • Leuk
Waarderingen: Hans
Ik heb een oude stoeptegel waarop ik bijvoorbeeld de hete brikettenstarter zet. Verder heb ik een oude gietijzeren emmer staan die ik als een soort tafeltje voor dit soort dingen gebruik. Niet fancy, wel functioneel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G781B met Tapatalk
 
Er liggen genoeg tegels onder mijn meubel. De ene heeft ook nog een betonblad. Ik heb dus geen probleem
 
Ik heb een pannenrekje om hete dingen op kwijt te kunnen.
Zo eentje:
1629953799005.png
 
Ik heb zelf 2 bakstenen liggen die ik als onderzetters gebruik op de tegels.
 
Een heet rooster leg ik op de brikettenstarter als die leeg is, of gewoon op de betontegels die onder de bbq liggen, Hete pannen gaan op een Ikea pannenrekje ( ook veelvuldig te koop bij de diverse kringloopwinkels voor weinig geld )
 
Ik gebruik de houder van mijn vuurschaal.. Daar past precies het rooster van de compact op dus voor de large ook geen probleem. Leg er vaak nog wel ff iets van een doek of stuk karton onder voor de vetvlekken
 
Mijn tuin bestaat ook uit beton tegels. Wist alleen niet of die tegels verkleuren als je er hete bbq onderdelen op legt. Anders is dat natuurlijk het makkelijkst.
 
Mijn tuin bestaat ook uit beton tegels. Wist alleen niet of die tegels verkleuren als je er hete bbq onderdelen op legt. Anders is dat natuurlijk het makkelijkst.
Hier zijn de tegels rood en grijs, ik heb nog geen verkleuring gezien..
 
Mijn tuin bestaat ook uit beton tegels. Wist alleen niet of die tegels verkleuren als je er hete bbq onderdelen op legt. Anders is dat natuurlijk het makkelijkst.

Je zou wel vetvlekken kunnen krijgen, maar verkleuring van de hitte zal niet gebeuren.
Wat ik wel zie is verkleuring als er een brandend kooltje op de tegels valt, maar dat is ook wel ff iets heter.
 
Mijn tuin bestaat ook uit beton tegels. Wist alleen niet of die tegels verkleuren als je er hete bbq onderdelen op legt. Anders is dat natuurlijk het makkelijkst.
M.n. vet kan weleens vlekken veroorzaken op je bestrating. Kijk daar wel mee uit als je daar kritisch in bent.
edit: @janvh +1
 
Blijft inderdaad een dingetje. Gelukkig liggen er stenen onder mijn bbq tafel waar ik alles neer kan zetten. Het rooster kan ik tegen de poten zetten, die zijn van staal 😉
 
Ik zet roosters en zo rechtop tegen mijn BBQ’s. Starter op een tegeltje om af te koelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan