BasBQ
Beef en Steak

waar kruiden halen

D

defikerin

Gast
Heren & dames,

zoals de meesten hier gebruik ik ook een hoop kruiden.
Dit loopt best aardig in de papieren.
Nu kan ik natuurlijk het wiel uit gaan vinden, maar net zo handig is het om even te vragen waar jullie je kruiden het goedkoopste halen.
Ik heb eventueel een pas van de Makro en Sligro, maar dat zegt niet dat dat het goedkoopste is.
Jullie goede ideeen?

groetjes,

Roel
 
Wat voor verpakkingen heb je nodig? Knoflookgranulaat ed koop ik bij de groothandel. Scheelt een stuk in grote bussen.
 
Ik haal de grootverpakkingen bij de toko/Amazing Oriental. Bij de Bazaar in Beverwijk is ook veel te koop
 
knoflookgranulaat, paprikapoeder, zwarte peper koop ik in grootverpakking bij de Sligro.
als het interessant is ook nog andere kruiden, bijv oregano.
kruiden die minder vaak nodig zijn, of een "laag verbruik" hebben koop ik gewoon in de super

en voor marinades e.d. zoals voor danbras sateh, buikspek, etc. probeer ik altijd verse kruiden te gebruiken.

en eerlijk is eerlijk, soms wordt er een kruid genoemd in een recept wat er op dat moment niet in huis is, en dan pak ik een alternatief.
 
Ik heb een poosje terug kruiden en rubs besteld bij Van Beekum specerijen. Is mij prima bevallen, goed spul en niet duur.
 
Hier ook grote potten niet exotische kruiden bij de groothandel (Hanos. Zegro) of voor Exotische grote en kleine verpakkingen Amazing Oriental
echt kleine verpakkingen meestal de Super.

Maar goedkoop kan ook duurkoop zijn, Zwarte peper heb ik bij voorkeur Lampong en die is duurder dan andere zwarte peper maar wel de de lekkerste.
Paprikapoeder gebruik ik bijna altijd Pimenton de la Vera, en die is iets duurder dan het smakeloze supermarktspul.
Als we zout ook onder de kruiden scharen, grof zeezout bijna altijd Fleur de Sel, en die is ongeveer 10 x duurder dan regulier grof (zee)zout
Maar wel veel lekkerder.
 
Aangezien ik zo ongeveer de enige ben zonder Sligro of Makro pas ben ik aangewezen op Amazing oriental alhier.
 
online vind je ook wel wat winkels. Hier haal ik altijd kruiden bij pit en pit (in Belgie welliswaar.)
 
Vaak staat op grotere markten een kraam met kruiden. Online bestellen kan ook.
 
Hier kan ik wat mee.
Amazing oriental was mij nog niet bekend.
Ik ging voorheen ook nog wel eens naar de Arabische supermarkt.
Maar daar loopt het toch ook nog aardig in de euro's
 
Rob65 zei:
Aangezien ik zo ongeveer de enige ben zonder Sligro of Makro pas ben ik aangewezen op Amazing oriental alhier.

Ga je een keertje met me mee ;)
 
Nog een kleine tip, via internet koop ik ook wel eens kruiden zoals bij de peperbol, daar hebben ze heel veel en ook een aantal lastig verkrijgbare zoals bijvoorbeeld selderijzaad.
https://www.depeperbol.nl/winkel/kruiden
 
Terug
Bovenaan Onderaan