BasBQ
Beef en Steak

Waar haal je je vlees?

 
 

Dabok

Kooltjesharker
Berichten
149
Bij mij in de buurt hebben de slagers en supers alleen van die schoenzolen-lapjes en standaard worsten liggen. Maar een lekkere rib of een mooie procureur zie ik nooit in de vitrine. Vragen jullie altijd wat je wilt hebben bij de lokale slager, of koop je de handel online?
 
Tegenwoordig haal ik m'n vlees meestal bij de Makro,Hanos of Sligro, maar ook m'n lokale slager kan veel leveren. Je moet dan wel goed uitleggen wat je hebben wilt en vaak moet hij het dan speciaal bestellen. Een echte slager vindt het volgens mij ook wel leuk als je voor wat speciaals komt ipv. de standaard lapjes voor "den Hollandsche huisvrouw".
 
Ik zie dat ik wat aan het dubbel-posten ben.  :eek: Dank, Mike voor de link. Had het nog niet gevonden met de zoek-functie, maar dat ligt vast aan mij ;)
@Nosmo: ik zie dat velen hun vlees bij de groothandel inslaan. Is daar voor de particuliere consument wel een (echte) ingang? Daarnaast denk ik dat ik eens moet gaan werken aan mijn relatie met de lokale slager. Opzich natuurlijk de mooiste wijze om aan je spullen te komen!
 
De meeste hier zijn ook gewoon particulier hoor, maar dan wel met een Makro pasje ;)
 
Edwin zei:
Ik zie dat ik wat aan het dubbel-posten ben.  :eek: Dank, Mike voor de link. Had het nog niet gevonden met de zoek-functie, maar dat ligt vast aan mij ;)
@Nosmo: ik zie dat velen hun vlees bij de groothandel inslaan. Is daar voor de particuliere consument wel een (echte) ingang? Daarnaast denk ik dat ik eens moet gaan werken aan mijn relatie met de lokale slager. Opzich natuurlijk de mooiste wijze om aan je spullen te komen!

Kan jij niks aan doen,het barst hier van de info gelukkig.
 
Nosmo zei:
Tegenwoordig haal ik m'n vlees meestal bij de Makro,Hanos of Sligro, maar ook m'n lokale slager kan veel leveren. Je moet dan wel goed uitleggen wat je hebben wilt en vaak moet hij het dan speciaal bestellen. Een echte slager vindt het volgens mij ook wel leuk als je voor wat speciaals komt ipv. de standaard lapjes voor "den Hollandsche huisvrouw".

ja, dat is waar Nosmo
 
Edwin, wat je zult merken, als je hier een beetje gezellig meedoet, en afhankelijk van waar je woont, zal er vrij snel iemand opstaan die zegt " ik ga naar de Hanos/Ispc/sligro/makro, heb je zin om mee te gaan" .
Er zijn gelukkig een hoop manieren om aan goed vlees te komen.
 
Yep, en vraag ook eens rond bij vrienden, kennissen en hele vage kennissen, misschien heeft iemand daarvan wel een pasje dat je af en toe vast mag houden.
Je lokale slager is vast een aardige vent, maar ik ben er achter gekomen dat daar ook een prijskaartje aan vast zit. En dat je de meeste eerst moet opvoeden over vlees ;)
 
Ben er achter gekomen dat beef&steak in mijn achtertuin zit dus haal daar als ik echt lekker en uitgebreid bbq (lees, spareribs of grote stukken vlees) maar verder, ligt er maar aan.. makro is inderdaad een goede.. ben vooral groot fan van hun vis afdeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan