BasBQ
Beef en Steak

Vuurdoop

 
 

Antal

Sprokkelaar
Berichten
25
Beetje rare vraag maar ik stel hem toch. Sinds twee maanden ben ik in het bezit van een Bastard Large. Inmiddels zo enthousiast dat ik het heb aangedurfd om voor de (11!!) collega’s van mijn vrouw zaterdag een bbq avondje te organiseren 😰. Iemand tips hoe je zoiets aanpakt zodat het lijkt alsof ik het al jaren doe? Kan ik bv. vis en vlees tegelijk doen of is dat not done? En de indeling? Ik denk erover om de devider in de kolenmand te doen zodat ik aan de ene kant het rundvlees kan doen en aan de andere kant het wat kwetsbaardere vlees en vis.
 
Ben geen grillmaster maar zou zorgen dat als ze komen je vast iets makkelijks maar lekkers als buikspek erop hebt liggen. Heerlijk op bao buns met zelf ingemaakte komkommer. Je kan als vegetarische optie tofu in zelfde marinade zetten en mee laten roken/warmen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
 
Kippendij, lekker vantevoren marineren en afgrillen en een lakje er over . Snel klaar .
Bobby flay zalm op rookplankje ,ook snel en simpel maar heerlijk.
Voor dat ze komen al vast een paar beenhammetjes er op honing mosterd met kershout gerookt. Is in 1 uurtje klaar .
 
Heb vrijdag en zondag een grote groep te eten. De truc is dingen te maken die je voor kunt bereiden. Heb je al eens pulled pork gemaakt? Kun je gerust de hele dag overdoen, met goede procureur kan het eigenlijk niet mis gaan. Dan hoef je als de gasten er zijn eigenlijk al niets meer te doen, dat is echt fijn.
Als je je pork eraf haalt, kun je rustig wat Moink Balls voorbereiden, die gaan ook Low en Slow en zijn dan klaar als de visite er al is. Mocht je daarna nog old school willen grillen kan dat altijd nog.
Ik ben inmiddels helemaal fan van desserts van de BBQ. Ananas schijven (vers of uit blik) met ahornsiroop, vers limoensap en kaneel zijn megalekker, goed voor te bereiden en makkelijk uit te serveren met een bolletje vanille ijs.
 
Je kan eventueel al wat vooraf maken. Mooinkbals, kip drumsticks.....
Dan terug opwarmen in oven.
Een 2de Q is ook wel handig.
Eventueel de vitello tonnato van Sandyman als voorgerecht 💡
 
Terug
Bovenaan Onderaan