BasBQ
Beef en Steak

Vulbus lek

MarcH

Kooltjesharker
Berichten
142
Beste allen en vooral de worstelaars onder u,

Ik maak nu sinds een maand of wat m'n eigen worsten en ik moet zeggen dat ik er al aardig bedreven in raak. Het is en blijft een te gekke hobby. Nu doe ik alleen maar kleine badges van echt hooguit 1,5 kilo per keer en heb ook een vrij goedkope, horizontale vulbus die op zich z'n werk prima doet! Echter sinds twee keer, beide keren redelijk fijn kippendeeg, heb ik bij het schoonmaken moeten ondervinden dat er best wel een aardige hoeveelheid deeg achter de duwschijf is gekomen. En niet iets van 50 gram ofzo, nee, makkelijk 200 gram of iets meer, gok ik. Teveel iig op zo'n kleine badge! En hij zit niet te vol.
Zijn er onder u mensen die dit herkennen en zo ja, valt hier iets tegen te doen? Een grotere vulbus, wellicht een verticale, zit er nu even niet in. Volgens de vrouw staat het huis al te vol met al mijn hobby spullen.... Valt iets voor te zeggen, alleen zie ik het anders. Maar ik heb het erg goed met haar, dus ik ben even braaf. Ik hoor graag of iemand een oplossing weet voor de huidige vulbus.
Alvast bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Vrees toch dat het aan je vulbus licht, misschien een nieuwe afdichting bestellen of grovere vulling.
Als het huis al vol staat met je spullen is de schuur misschien een idee, daar moet ik ook al mijn spullen laten 😉.
 
Dus als ik het goed begrijp krult het om de duwschijf heen en blijft het in de buis zitten?
Je zou bijna zeggen dat je dan de duwschijf iets groter zou moeten zijn.. een rubbertje er omheen bijvoorbeeld?
 
ik heb zojuist ff bij de mijne gekeken (beketal machine). hierbij is de silecone afdichtring iets taps toelopend. het "dunnere"gedeelte gaat dus als eerste de bus in. misschien bij jou machine ook iets tapse afdichtring. verkeerd om plaatsen kan dit misschien dit probleem geven. sterkte.
 
Bedankt voor de reacties zo ver. Ik heb nog eens gekeken en idd, het rubber om de schijf sluit met niet helemaal aan op de bus. Dat is dus naadje...niet eerder gebeurd. Echt alleen met dit fijne, nagenoeg ge-emulsie-feerde (??) kippendeeg. Een textuur die ik erg prettig vind en ik wil ook binnenkort hotdogs maken. Dus mijn vulbus moet dat gewoon kunnen. Ik vraag me af of ik zelf iets voedselveiligs kan fabriceren of gewoon een nieuwe, betere vulbus kopen. Als het ipv is, dan komt het wel goed thuis... Alleen wil ik m ook niet veel groter dan de 1,5 liter die hij nu is. Iemand mss tips of gaan we met duurdere modellen sowieso al richting de 3 liter?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
boterham erachteraan? sneetje peperkoek?
Iets wat je kan eten erachteraan duwen is voedselveilig..

Ik probeer maar wat te verzinnen..
 
boterham erachteraan? sneetje peperkoek?
Iets wat je kan eten erachteraan duwen is voedselveilig..

Ik probeer maar wat te verzinnen..
Dank je, had ik toevallig de laatste keer geprobeerd... Heeft helaas niet geholpen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Je kan eventueel proberen met wat vershoudfolie ´het lek´ te dichten? Maar vrees ervoor.

Ik kan je 1 tip geven, koop een deftige vulbus, ga je echt geen spijt van hebben. Heb zelf die van 3L van Beeketal. Topspul voor dat geld.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Ik ben ook begonnen met zo´n ding van Ali, was ik blij dat dat kapot was.

Ik vrees alleen dat zijn bus niet meer te redden valt en als je dan toch weer moet ´investeren´.

Verstuurd vanaf mijn SM-A705FN met Tapatalk
 
Mijne was idd 30 eu! En 125 eu is gelukkig ook geen probleem. Ik ben alleen blij dat de huidige zo weinig ruimte in neemt. We wonen nu nog vrij klein, daar komt zsm verandering. Tot die tijd... Maar ik ga er zeker even naar kijken. Altijd heerlijk om me in nieuw spul te verdiepen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan