BasBQ
Beef en Steak

Vragen over UDS

 

joseph86

Kooltjesharker
Berichten
116
Hi ik vroeg me af of er manieren zijn om de blanke binnenzijde van een UDS te behandelen tegen inclusief deksel, tegen roest etc...?

Vraag 2: mijn kolenmand van 42CM is binnengekomen, en nu ben ik opzoek naar een schaal of bak om eronder te maken waar de as in valt. Iemand een tip waar ik die kan komen?

Gr. Joseph
 
De binnenkant van je UDS smeer je in het begin in met Crisco om het te beschermen tegen roest. Als er na de eerste keer gebruik weer wat roest komt, gewoon nog een keer insmeren.
Na een paar keer gebruiken zal er een laagje vet en roet gevormd zijn, en is opnieuw insmeren met Crisco niet meer nodig.

Ik heb zelf een RVS dienblad van de Ikea met M8 bouten onder mijn kolenmand bevestigd. Er zit ongeveer 5 cm ruimte tussen kolenmand en dienblad, zodat er ook lucht van onderaf bij de kolen kan.
 
Ik heb zelf een action bbq van 2 euro 60 gebruikt als as schaal.
 
Mijn schaal komt van de welkoop. Was een schaal die onder een vuurkorf kan.
 
bedankt iedereen voor het meedenken.... heb vandaag een grote roestvaste schaal bij de Ikea gekocht die ik onder de kolenmand ga maken.
 
Klein vraagje over Crisco. Ik ben ook bezig met een UDS maar kan je deze ook invetten en daarna inbranden met zonnebloemolie of is het meest makkelijk om Crisco te gebruiken?? Ik weet namelijk dat ik zonnebloemolie heb gebruikt bij mijn broodbakblikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan