BasBQ
Beef en Steak

Vraagje voor de brisket experts.

Hou er met brisket rekening mee dat het heel erg veel uitmaakt waar en van welk rund het vlees vandaan komt. Onze ervaring is grofweg dat het vlees van een Nederlands rund zelden een goed resultaat voor brisket oplevert, de incidentele uitzondering daar gelaten.
Durf hier wel te beweren dat het grootste deel van de wedstrijdteams voor hun brisket voor de wedstrijden vlees uit de VS of Australi? gebruiken. En zelfs dan zullen ze specificaties doorgeven voor wat betreft b.v. minmaal gewicht en dikte van de brisket.

Mocht je dus een nieuwe poging wagen, dan zou ik een brisket regelen via ??n van de bekende online kanalen.
 
Toch geruststellend dat het niet helemaal aan mezelf lag waarschijnlijk . Ik ga zeker gebruik maken van de online kanalen in de toekomst!
 
Hans zei:
richard0501 zei:
heb 2 x met een waterpan gewerkt, 2 zelfde ervaring..


Maak je dan gebruik van een ketel of smoker?


Mijn pelletsmoker....

Ik heb ook al eens gelezen dat je bij brisket beter een bak zand of iets dergelijks in de waterpan doet om de temperatuur te stabiliseren. Bij varkensschoeder maakt het volgens mij niets uit. Trouwens die doe ik ook altijd zonder waterpan.
 
richard0501 zei:
Hans zei:
richard0501 zei:
heb 2 x met een waterpan gewerkt, 2 zelfde ervaring..


Maak je dan gebruik van een ketel of smoker?


Mijn pelletsmoker....

Ik heb ook al eens gelezen dat je bij brisket beter een bak zand of iets dergelijks in de waterpan doet om de temperatuur te stabiliseren. Bij varkensschoeder maakt het volgens mij niets uit. Trouwens die doe ik ook altijd zonder waterpan.


O.K.
Ik gebruik een Weber O.T.G. en plaats een bak water en bakstenen om de temperatuur (van de ketel)  :D wat meer constant te houden en heb het idee dat dat wel werkt.
Het geeft wel behoorlijk wat condens in de ketel.  :(
Toch ook maar eens een bak zand proberen.
Dank voor je antwoord.

Gr,    Hans.
 
Terug
Bovenaan Onderaan