Beef en Steak

Vraagje: TRI-TIP brisket-stijl Injecteren?

Appeltje

Tondelzoeker
Ik had een vraagje c.q. advies nodig.
Ik heb hier een ezeltje en die wil ik gaan bereiden in de brisket modus.
Nu heb heb ik 1x voorbij zien komen dat deze wordt geïnjecteerd en wel
met 1x zakje magie jus en 1x met knor jus met uitjes.
Is dit aan te raden om een ezeltje te injecteren of zeggen de grote grill meesters...
NIET doen gewoon alleen in de rub.
Ik hoor jullie 🍏(y)

Ik zit een beetje met dezelfde vraag.
Sowieso denk ik dat het nooit kwaad kan, maar of het iets toevoegt weet ik niet.
Het is denk ik ook erg afhankelijk van het ras / de kwaliteit van het stuk, hoeveel intramusculair vet er in zit.
Van welk ras is jouw tri-tip?
Ik heb hier 2 stukken liggen van graangevoerd Europees rundvlees, een probeersel van de Hanos, volgens mij komt het uit Polen o.i.d. er zit in ieder geval een mooie fat cap op bij mij.
59435bb195a8405a41b6bb8b2f3a0899.jpg
d4a8d54d9a459ff39aa351c1412e9f75.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Ik zou het de eerste keer zonder doen als je een beetje fatsoenlijke marmering hebt. Dan krijgen de rub, de rook en het vlees eerst de kans zich te bewijzen. Een lekkere jus kun je er altijd nog bij serveren als je smaak mist.
Hou het bij in een bbq log, dan kun je volgende keer kijken wat je eventueel anders zou willen doen.

Heb de Ierse Tri tip van beaf en steak...
Ik denk dat ik het eerst zonder doe.
Of ff kijken dat ik hem in 2e doe.. ene helft puur ander injecteren..
Thnx voor de backup

Heb de Ierse Tri tip van beaf en steak...
Ik denk dat ik het eerst zonder doe.
Of ff kijken dat ik hem in 2e doe.. ene helft puur ander injecteren..
Thnx voor de backup

Ierse Tri-tip is best aardig maar in mijn ogen niet geschikt om puur als Brisket te bereiden, heeft echt hulp nodig.

Hier hetzelfde dilemma gehad.

Vriezer moest leeg ivm aankomende kerstvoorraad en er lag nog een tri tip in, deze eergisteren in de koelkast gelegd en vandaag mocht deze er op. I.v.m. een quarantainesituatie kon ik niet het huis uit om bouillon te halen dus de beslissing werd al voor me gemaakt, tri tip ging er “naturel” op. (Op een rubje na dan)
Tri tip kwam van Bbquality en was wel grain fed, geen wagyu maar ook zeker geen mager stukje.

Recept van [mention]Mr_Nas [/mention] aangehouden en er bij 92 graden afgehaald, thermapen ging er als boter in.
Tri tip was echt super sappig met een mooie rookring van (slechts) 1 klein blokje kersen hout.
Denk dat je wel een beetje geluk moet hebben met je tri tip. Ik zou zeggen “gewoon doen!”

e32ace557d9abc238a228fcefdd027df.jpg

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ziet er heerlijk uit!

Ziet er echt heerlijk uit!
Mooie rookring ook.

@Marcdepark Dat ziet er echt fantastisch uit, de Kleur, de rookring, de sappigheid. Ik ben onder de indruk!

Hier hetzelfde dilemma gehad.

Vriezer moest leeg ivm aankomende kerstvoorraad en er lag nog een tri tip in, deze eergisteren in de koelkast gelegd en vandaag mocht deze er op. I.v.m. een quarantainesituatie kon ik niet het huis uit om bouillon te halen dus de beslissing werd al voor me gemaakt, tri tip ging er “naturel” op. (Op een rubje na dan)
Tri tip kwam van Bbquality en was wel grain fed, geen wagyu maar ook zeker geen mager stukje.

Recept van [mention]Mr_Nas [/mention] aangehouden en er bij 92 graden afgehaald, thermapen ging er als boter in.
Tri tip was echt super sappig met een mooie rookring van (slechts) 1 klein blokje kersen hout.
Denk dat je wel een beetje geluk moet hebben met je tri tip. Ik zou zeggen “gewoon doen!”

e32ace557d9abc238a228fcefdd027df.jpg

Nu wil ik ook weer een tri-tip! :p

Ik heb van Beef en Steak begrepen dat de Wagyu tri-tipjes flink in prijs zijn gestegen. Dat is de pest met iets populair maken dan zie je de prijzen ook weer omhoog schieten.

Ik heb van Beef en Steak begrepen dat de Wagyu tri-tipjes flink in prijs zijn gestegen. Dat is de pest met iets populair maken dan zie je de prijzen ook weer omhoog schieten.

De volgende keer geheim houden

Terug
Bovenaan Onderaan