BasBQ
Beef en Steak

Vraagje over WSM

HansK

Vuurmaker
Berichten
59
Hallo,

Na lang nadenken over de aanschaf van een Summit Charcoal uiteindelijk toch maar een WSM aangeschaft. Het is de 47 cm versie geworden (aanbieding voor ? 359,00). Nu wil ik deze naast mijn Weber Performer Deluxe op mijn houten veranda plaatsen. Kan dat of moet ik, vanwege de hitte aan de onderkant, de WSM op wat stoeptegels plaatsen?

Als het goed is komt hij op woensdag binnen, dus nog mooi op tijd voor het lenteweer dat we volgend weekend gaan krijgen :)
 
Waar heb jij deze mooie aanbieding vandaan als ik vragen mag :)
 
Bij ijzerhandel van Rossum in Zwolle, ijzerhandel.nl. Die stoppen met de verkoop van Weber dus alles in de aanbieding. Ik had de laatste van 47 cm. Ze hebben nog wel de 57 cm staan voor ? 449,00. Dat lijkt me ook een hele mooie prijs. Zal waarschijnlijk ook de laatste zijn, dus wie het eerst komt......

Ze hadden ook de summit charcoal voor 1.499 maar die is ook al verkocht
 
De WSM kan makkelijk op een houten ondergrond de smoker staat op aluminium poten en heeft voldoende afstand met de ondergrond.
 
Dank voor het antwoord Hari-Bo, hoef ik me tenminste geen zorgen te maken over de veranda. Ik hoop dat ik hem woensdag ontvang, kan ik alvast beginnen met spare-ribs.
 
Tegenwoordig hebben WSM's ook nog een hitteschildje tussen de poten hangen, dus over de warmte zou ik me niet zo'n zorgen maken denk ik.
 
Okee HansK dan ga ik ergens anders kijken. De Intratuin bij mij in de buurt krijgt ook geen Weber meer  binnen. Misschien dat ik daar ook een wsm 47 voor een mooi prijsje kan bemachtigen.
 
dennis zei:
Tegenwoordig hebben WSM's ook nog een hitteschildje tussen de poten hangen, dus over de warmte zou ik me niet zo'n zorgen maken denk ik.

Inderdaad. Werkt goed.
Daarnaast heb ik hem op een verrijdbaar plateautje staan,  waardoor hij hoger en dus verder van de ondergrond staat.
 
Ipv een plateau kan je ook een (mijn mening) nettere oplossing toepassen, de poten verbinden met aluminium hoekprofiel en daar grote zwenkwielen eronder plaatsen zoals mijn oplossing, met kleine wielen kan je de WSM alsnog lastig verplaatsen. http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=10361.msg266348#msg266348
Inmiddels zijn de wielen aangepast dat deze tegen het hoekprofiel aanzit en niet meer zweeft.

Zo blijft de looks van de WSM gelijk en niet een totaal afwijkend iets van ander materiaal eronder.  :)
En een scharnier voor de deksel is ook een uitkomst, dan hoef je de deksel nooit ergens neer te leggen.
 
Mooie oplossing ook.

Ik heb gewoon een hardhouten vlonder tegel gekocht en daar een paar zwenkwielen onder geschroefd.
Daar staat hij op in de veranda. Als ik hem dan schoonmaak, en de kolenmand leeg schud, pak ik ik het onderste deel er even af en in het gras zetten. Dan waait alle as niet door m'n veranda heen.
En zo komt er ook geen zand tussen de wieltjes.

Maar ach, iedereen zijn eigen oplossing, voor zijn eigen situatie.
Als het maar werkt.
 
Ziet er netjes uit. Straks nog ,aar eens langs de bouwmarkt rijden om te kijken of ze daar nog wat zwenkwielen hebben liggen
 
Net gebeld, ze hadden de 47 cm niet meer op voorraad. Ik kon, voor hetzelfde geld, de 57 cm krijgen. Die was twee keer gebruikt voor een demo. Goede deal, of maar aan me voorbij laten gaan?
 
Ik heb nog niet vaak plaats tekort gehad in mijn wsm47. Misschien als je heel veel ribs tegelijk klaar wilt maken of veel verschillende dingen.
Ligt dus een beetje aan het gebruik (ik kom met bbq en grillen eerder ruimte te kort dan met grote vleeshompen roken) denk ik.
Maar, een 57 voor de prijs van een 47, dat is natuurlijk niet gek; ik zou mijn 47 zo ruilen voor een 57.
 
Dank voor de reactie Dennis. Ik denk dat ik de extra ruimte nauwelijks nodig zal hebben, maar het kan ook geen kwaad om de extra ruimte te hebben natuurlijk. Ik neem dus toch de 57 cm maar. Voor zo?n prijs kan ik hem eigenlijk ook niet laten staan natuurlijk
 
HansK zei:
Dank voor de reactie Dennis. Ik denk dat ik de extra ruimte nauwelijks nodig zal hebben, maar het kan ook geen kwaad om de extra ruimte te hebben natuurlijk. Ik neem dus toch de 57 cm maar. Voor zo?n prijs kan ik hem eigenlijk ook niet laten staan natuurlijk

Het verbruik is wel wat hoger als de kleinere variant, qua ruimte kan je in de 47cm bijvoorbeeld 10KG spareribs kwijt.
 
Ik kan me niet voorstellen dat ik ooit meer dan 10 kg spare ribs tegelijk ga bereiden. Och, ik heb nog 140 kg Kokosbriketten in de garage staan, dus voorlopig meer dan genoeg brandstof zullen we maar zeggen. En als hij uiteindelijk toch veel te groot blijkt te zijn is er natuurlijk altijd nog marktplaats :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan