BasBQ
Beef en Steak

Vraagje over pulled pork

M

Mschouten81

Gast
Hoi allemaal,

Allereerst bedankt voor jullie reactie op het onderdeel voorstellen. Voel me gelijk thuis 😁.

Ik ben bezig met een stuk proceureur van 2,4 kilo nu netjes alle stappen gedaan en bij 86 graden het stuk weer uit gepakt. Nu loopt allen mijn kern temperatuur terug naar 77 graden terwijl ik hem naar minimaal 88 wil hebben. Ik wil de bbq niet hoger opsteken dan 110 graden. Hebben jullie tips of moet ik gewoon nog meer geduld hebben? Ben vanmorgen om 9:30 begonnen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groet Marcel
 
Sorry mensen heb niet goed gekeken. Maar zie een ander topic waar op eenzelfde vraag al antwoord gegeven is. In ieder geval toch bedankt!

 
Foto, foto fotooooo :) succes! Ik hoop eerste paasdag mijn eerste van het seizoen te maken :)
 
Goed bezig, kom maar door met een verslagje; zijn we dol op
 
Maar waarom uitpakken? Als je hem uitpakt verdampt al het vocht aan de buitenkant, dat kost energie en dat komt gedeeltelijk uit je vlees, daardoor zakt de kerntemperatuur.

Gewoon ingepakt laten tot je vlees helemaal gaar is.
 
Hey allemaal,

Uiteindelijk is hij weer tot 89 graden gekomen. Ik wilde graag een lekker korstje hebben voor de bite. Dit wordt zacht wanneer je hem in folie laat zitten. Verder was hij erg goed gelukt. Ik had mijn weber 57cm ketelbbq omgetoverd tot roker via de tutorial op bbq helden. Verder alles netjes op ca 100 graden gehouden. Na 8,5 uur was me stuk klaar van 2,4 kilo.

Ik zal snel even wat foto's uploaden.ik had een mooie roze rookrand van ca 1, 5 cm onder de korst. Uiteindelijk het opgevangen vocht gemengd met bbq saus en het eindresultaat was heerlijk.
 
Klinkt alleen al heerlijk :)
 
Hallo

Voor de volgende keer,
Knapperig korstje de bark , krijg je het best om knorretje niet in te pakken, dan ligt hij er wel wat meer uurtjes op je bbq.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
ben ook wel erg benieuwd naar je foto's
 
Terug
Bovenaan Onderaan