BasBQ
Beef en Steak

Vraag: vlees ontdooien

 

Harriedv

Vuurmaker
Berichten
99
Voor vandaag staat beenham op het menu. Ik heb een stuk van een kleine 2 kilo. Deze heb ik eergister uit de vriezer gehaald en in de koelkast gelegd. Tot mijn verbazing is deze nog steeds grotendeels bevroren, na 2 dagen. Meestal met bijv procureur is dit na 1 of 1,5 dag echt wel goed ontdooid.
Ik ben een beetje huiverig voor ontdooien in de magnetron/heet water etc. Vind ik altijd erg onnatuurlijk, en kans op een goede omgeving voor bacteriën. Of moet ik het er gewoon op gokken en half bevroren op de q leggen?
De ham is overigens wel vacuüm verpakt.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij kan je het met verpakking en al in een bak water leggen. Ik zal er even een link bij zoeken…

Edit: Gevonden :)

 
Dank! Was er wat huiverig voor maar zal het in een emmer water zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Beun
@Harriedv een emmer koud water werkt goed voor het ontdooien van vlees. Voordeel is dat het water vanzelf koud wordt waardoor het risico op bacteriegroei beperkt wordt. Uiteindelijk zorgt het water ervoor dat er betere warmteoverdracht plaatsvind tov lucht. Zorg in ieder geval voor dat je genoeg water gebruikt tov het vlees, anders bevriest het water straks 😉
 
@Harriedv een emmer koud water werkt goed voor het ontdooien van vlees. Voordeel is dat het water vanzelf koud wordt waardoor het risico op bacteriegroei beperkt wordt. Uiteindelijk zorgt het water ervoor dat er betere warmteoverdracht plaatsvind tov lucht. Zorg in ieder geval voor dat je genoeg water gebruikt tov het vlees, anders bevriest het water straks 😉
Dan is het inderdaad cold_as_ijs ;)
 
Dank voor de reacties. De ham is inmiddels mooi ontdooid en ligt in de rub in de koelkast. Na de lunch gaat ‘ie roken :)
 
Precies wat ik ook doe. In een bak met koud water en dit water om het half uur verversen als het nog niet ontdooid is.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan