BasBQ
Beef en Steak

Vraag over vloeistof en BCC

 
 
 

ReneR

Gemarineerd
Berichten
2.395
Vanavond 2 BCC gemaakt, 1 kip op kersenbier en 1 Zijdehoender haantje op cola met vanille smaak (en beide met een ander rub)

Mijn vraag komt eigenlijk door een vraag die Camiel mij stelde "proefde je verschil door de vloeistof".
Het antwoord, en dat heb ik even overlegd met de familie en vrienden die ervan gegeten hebben, was NEE.
Maar wij denken allen dat dat ook te maken heeft met de verschillende smaken van de rub's.

Mijn vraag.....
Als je een kip op een blik zet en deze verwarmt:
1. verdampt het vocht in de kip en neemt het vocht uit het blik die plaats in (dus zeker smaakoverdracht)
2. verdampt er zoveel vocht uit het blik dat het vocht uit de kip minder verdampt (dus weinig smaakoverdracht)
3. verdampt er zoveel vocht uit het blik dat het vocht uit de kip niet verdampt (dus geen smaakoverdracht)
4. een combinatie van bovenstaande.

Ik heb wel verslagen gelezen over kip op Dr. Pepper en op Red Bull en daarvan zou echt een sterke smaakoverdracht zijn.

Idee?n???
Liefst met motivatie!
Ik ben benieuwd!
 
Die vragen zijn al vaak gesteld en even zo vaak beantwoord al dan niet met wetenschappelijke onderbouwing. In het kort, het maakt geen ruk uit wat er in het blikje zit, je proeft het toch niet ;)
 
Ik had inderdaad even de zoekfunctie kunnen proberen maar was bang dat ik de shoutbox weer ging zitten vervuilen :blush:
Maar het antwoord is duidelijk, thanks!
 
ReneR zei:
Ik had inderdaad even de zoekfunctie kunnen proberen maar was bang dat ik de shoutbox weer ging zitter vervuilen :blush:
Maar het antwoord is duidelijk, thanks!
Nee hoor, dit wist ik nog niet. Bedankt voor de info.
 
Wij hebben van alles geprobeerd : bier, bruin bier, wijn, water met kruiden je proeft het niet dus gewoon water er in.
 
Wat voor vloeistof er in het blikje zit is alleen goed voor het verhaal aan je gasten, maar ze proeven het niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan