BasBQ
Beef en Steak

Vraag over uds deksel

Marcos

Tondelzoeker
Berichten
9
Hoi allemaal
Ik heb even een vraag past een deksel van een weber 57cm op een uds gr Marco
 
Ligt eraan hoe groot de UDS is in doorsnede.
Zoals ik snel kan googlen is de drum vaak 57-60 cm in doorsnede waardoor het perfect past tot net niet 😉.
 
Net even gemeten 58cm hmm naja ik moet vandaag weber ophalen en dan maar hopen dat het past en anders misschien iets van een ring in de drum maken evengoed bedankt
 
Normaal gesproken past een weber 57 deksel op een 200 liter vat.
 
Ik ben vandaag hetzelfde probleem tegengekomen. Oude weber op de kop getikt en een mooie drum. Alleen de deksel past net niet. als oplossing bedacht om de bovenkant van de ketel er af te slijpen en deze in de drum te laten zakken.
 
Hoi ja ik heb net gepast en hij past er precies goed op dus ik heb mazzel
Ik ben vandaag hetzelfde probleem tegengekomen. Oude weber op de kop getikt en een mooie drum. Alleen de deksel past net niet. als oplossing bedacht om de bovenkant van de ketel er af te slijpen en deze in de drum te laten zakken.
Ja dat zou je kunnen doen ik zag al wat filmpjes op YouTube erover ik heb echt mazzel ik had vanavond een ouwe weber gekocht en die past er echt heel mooi op zo zie je maar dat er een hoop verschillende vaten zijn
 
Ik heb een deksel gekocht op Marktplaats en daarna een drum gekocht. Even bij de verkoper langs, die had meerdere modellen. En de deksel paste zowaar perfect op één van de types die hij had. Dus dat worden de onderdelen voor de UDS die gebouwd moet gaan worden. Handigste is dus even zelf bij de verkoper van de drum langs te gaan om te passen.
 
Ik heb er toen voor gekozen om 2 olie vaten mee te nemen en de velsrand van 2e vat voor te slijpen, daarna deksel er uitgehaald. Die past precies in het andere vat. 2e olievat is daarna dienst gaan doen als stookvat voor oud hout en tuin snoeisel
 
Terug
Bovenaan Onderaan